سلامت نیوز: متخصص پوست گفت: تغییر رنگ و بروز ضایعات گوشتی در محل لیزر، از جمله عوازض ازبین بردن تاتو است.

پرویز طوسی متخصص پوست در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: متاسفانه این روزها انواع تاتوی آرایشی بین جوانان رواج پیدا کرده و عملا با درمان‌های رایج لیزر از بین می‌رود.

این متخصص پوست ادامه داد:  لیزر در پوست ممکن است موجب بروز عوارضی چون کم‌رنگی یا پررنگی محل لیزر شود که می‌تواند موقت یا حتی دایمی باشد، زیرا نور لیزر همان‌گونه که توسط ذره‌های خالکوبی جذب می‌شود، می‌تواند توسط رنگدانه‌های پوست نیز جذب شود.

طوسی افزود: همچنین استفاده از لیزر برای از بین بردن تاتو گاهی ممکن است در محل لیزر زخم ایجاد کند، به طوری که عمیق بودن زخم در محل لیزر به دلیل انرژی سبب بروز ضایعات گوشتی در محل لیزر است.
 
گفتنی است؛ اگر رنگ تاتو به لایه ماندگار پوست تزریق شود، برای همیشه باقی می‌ماند و قابل‌پاک شدن نیست، ولی در صورتی که در لایه‌های سطحی تزریق شود، به تدریج کم رنگ می‌شود و از بین می‌رود. اما این طور نیست که بگوییم صد درصد عوارض حاصل از آن نیز محو می‌شود، بلکه برای درمان هر یک از عوارض نیاز به روش‌های درمانی خاصی وجود دارد.

همچنین اگر ماده تاتو کربنی باشد، می‌توان آن را به وسیله لیزر برداشت، ولی اگر مواد رنگی به خصوص قرمز و قهوه‌ای و زرد باشد، به دلیل وجود ترکیبات آهن در این رنگ‌ها امکان برداشتن آنها وجود ندارد و حتی با استفاده از لیزر نیز ناحیه تاتو شده، برای همیشه تیره رنگ باقی می‌ماند. بنابراین توصیه می‌شود که افراد حتی الامکان از انجام تاتوهای زیبایی و آرایشی اجتناب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha