سلامت نیوز:  مدیركل درمان و حمایت اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: ارایه درمان های علمی در زمینه ترك اعتیاد از سوی مراكز معتبر و متخصصان مجرب، سالم ماندن افراد پس از ترك مواد مخدر را تضمین می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد باقر صابری ظفرقندی افزود: هر چقدر هم كه فرد معتاد با انگیزه بالا و به طور داوطلبانه در عرصه درمان این مواد مخرب ورود كند، شانس بیشتری را در زمینه عدم بازگشت به استعمال مواد مخدر بدست خواهد آورد.

وی گفت: كارشناسان و متخصصان در حوزه اعتیاد باید این مساله را مد نظر قرار دهند كه هر چقدر میزان آزمون و خطا بر روی فرد معتاد بیشتر شود، خطر مصرف مواد مخدر بویژه مواد سخت و حتی تزریق افزایش می یابد.

ظفرقندی با بیان اینكه البته میزان دقیق ماندگاری افراد بعد از ترك اعتیاد بازهم به خود فرد ترك كننده بستگی دارد، افزود: استفاده از شیوه های درمان اصولی در ترك اعتیاد هم در تشویق و ترغیب این افراد بسیار موثر است.

وی در توضیح شیوه درمان اصولی و غیر اصولی ترك اعتیاد گفت: هر نوع مداخله ای كه مبتنی بر شواهد علمی و شیوه نامه های كشور نباشد، غیر قانونی و غیر استاندارد محسوب می شود و در نتیجه آن مركز ترك اعتیاد هم معتبر نیست.

ظفرقندی با بیان اینكه افراد ترك دهنده هم باید صلاحیت های لازم را داشته باشند، تاكید كرد: چنانچه روش های درمانی درقالب یك زنجیره صحیح و منطقی باشد، می تواند فرد معتاد را به سمت درمان واقعی و ترك صحیح هدایت كنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha