سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره انجمن صرع ایران گفت: استرس نقش مخربی در تشدید بیماری صرع ایفا می‌کند که حمایت معنوی خانواده می‌تواند در درمان بیماری کمک کننده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس کوروش قره‌گوزلو امروز در دومین همایش سالانه صرع و آسیب‌شناسی اجتماعی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد اظهار داشت: سالمندان و کودکان بیشتر به بیماری صرع مبتلا می‌شوند.

وی گفت: معمولا پس از تولد یک نوزاد پدر و مادر برای او برنامه‌های زیادی را در نظر می‌گیرند و دوست دارند که کودکشان پیشرفت علمی و اجتماعی داشته باشد. زمانی که کودک به صرع مبتلا می‌شود معمولا پدر و مادر نیمی از آرزویشان را دست‌نیافتنی می‌پندارند ولی باید گفت که کودکانی که مبتلا به صرع هستند نیز می‌توانند به درجات علمی بالایی دست پیدا کنند و بسیاری از دانشمندانی که در گذشته به مقامهای علمی بالایی دست پیدا کردند مبتلابه صرع بودند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صرع ایران اضافه کرد: حمایت‌های معنوی والدین از فرزند بیمارشان بسیار تاثیرگذار است. معمولا کودکی که مبتلا به بیماری صرع است در خانواده از انجام برخی از کارها منع می‌شود ولی باید دانست که حمایت‌های معنوی والدین می‌تواند نقش موثری در درمان این بیماری داشته باشد. بیماری صرع در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز ناشناخته است و افراد از این بیماری اطلاع کافی ندارند.

قره‌گوزلو ادامه داد: استرس نقش مخربی در بیماری صرع دارد. اگر یکی از فرزندان خانواده مبتلا به صرع باشد خانواده نباید او را از انجام برخی از کارها منع کند.

وی اضافه کرد: باید معلمان با بیماری صرع آشنایی داشته باشند تا اگر دانش‌آموزش در کلاس دچار حملات صرع شد بتوانند به خوبی کنترل کنند.  در واقع یک درصد از افراد جامعه مبتلا به صرع هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صرع ایران عنوان کرد: 80 درصد از بیماران صرعی در طول عمر خود یک یا چند بار دچار حملات تشنجی می‌شوند که این 80 درصد حدودا 550 هزار نفر از 700 هزار نفر مبتلا به صرع در ایران هستند و فقط 150 هزار نفر از این افراد معمولا ماهی یک مرتبه دچار حملات تشنجی می‌شوند و فقط می‌توان گفت که 20 درصد از افراد مبتلا به صرع معمولا نیاز به درمان طولانی نیاز دارند.

قره‌گوزلو افزود: تعداد خیلی کمی از تشنج‌ها در افراد صرعی خطرناک است. استرس یکی از فاکتورهای تشدید کننده بیماری است. افراد مصروع برخی از ورزشها مانند کوهنوردی و شنا در دریا را انجام ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha