سلامت نیوز: كرم‌های بازسازی‌كننده پوست كرم‌‌هایی هستند كه پوست‌های شكسته را بازسازی و ترمیم می‌كنند. این پوستها معمولا خشك و كم‌آب هستند، اغلب قرمز و ملتهب به نظر می‌رسند...
 
از كرم بازسازی‌كننده شب چه می‌دانید؟
 
آیا شما هم جزو آن دسته از خانمهایی هستید که باید از این کرم شب استفاده کنید یا خیر؟
 
كرم‌های بازسازییكننده پوست كرم‌‌هایی هستند كه پوست‌های شكسته را بازسازی و ترمیم می‌كنند. این پوست‌ها (شكسته) معمولا خشك و كم‌آب هستند، اغلب قرمز و ملتهب به نظر می‌رسند، سفتی و خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده‌اند و از نظر بیمار، این نوع پوست‌ها اصطلاحا ریخته است.
 
دكتر نیما استواری علت‌ ایجاد این نوع پوست را شست‌وشوی زیاد، استفاده از مواد شوینده نامناسب، كاهش شدید وزن در فاصله زمانی كوتاه و استفاده بیش از حد از لیزر و پیلینگ عنوان می کند.
 
از نظر وی، كرم‌های بازسازی‌كننده، كرم‌های چرب و غلیظی هستند كه فاكتورهای تغذیه‌ای بیشماری دارند و به دلیل چربی‌ای كه دارند نباید از آنها برای پوست‌های جوش‌دار و خیلی چرب استفاده شود. لازم است آنها در یك دوره درمانی و توسط پزشك متخصص مصرف شوند تا پوست بتواند نرمی، ضخامت و شفافیت خود را پیدا كند و پس از آن كرم‌های تخصصی دیگر جایگزین شود.
 
این متخصص پوست و مو درباره بهترین مصرف‌كنندگان کرم بازسازی‌کننده شب می‌گوید: خانم‌هایی كه به سن یائسگی می‌رسند، روند تخریب پوست‌شان به سرعت افزایش می‌یابد. این دسته از افراد كاندیدهای مناسبی برای كرم‌های بازسازی‌كننده هستند. بهترین زمان استفاده از این كرم‌ها، شب‌هاست؛ یعنی زمانی كه پوست در حال استراحت است باید این كرم‌ها روی پوست تمیز استفاده و كمی ماساژ داده شود تا به خورد پوست برود. در زمان استفاده از این كرم‌ها حتما باید شوینده مناسب به بیمار معرفی و از شوینده‌های قوی یا قلیایی پرهیز شود. در كنار این كرم‌ها اگر چربی‌های زیرجلدی نیز آب شده باشد (با توجه به این كه این كرم‌ها تا عمق پوست نمی‌توانند نفوذ كنند) می‌توان از تزریقات زیرجلدی همچون تزریق ژل و چربی نیز در كنار این كرم‌ها استفاده كرد. وی در آخر خاطرنشان می‌كند؛ پوستی كه تحت درمان با كرم‌های بازسازی‌كننده است نباید هم‌زمان با لیزر، پیلینگ و مواد شیمیایی لایه‌بردار درمان شود. بنابراین باید صبر كرد تا پوست ترمیم و بازسازی شود سپس درمان لیزری را برنامه‌ریزی كرد.
منبع: خانواده سبز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha