سلامت نیوز: رئیس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: با شیوع آنفلوانزای فصلی در فصل سرما، هر سال حداقل 20 درصد مردم كشور مبتلا به این بیماری می‌شوند. محمدمهدی گویا رئیس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: بعضی از مردم در برابر ویروس این بیماری حساس‌تر هستند و ممكن است به نوع شدید این بیماری مبتلا شوند و به همین دلیل توصیه می‌شود كه این گروه‌ها در ابتدای فصول سرد سال اقدام به تزریق واكسن آنفلوانزا كنند كه باید این واكسن هرسال تكرار شود.

وی ادامه داد: افراد دارای سنین بالای 65 سال، كودكان، مبتلایان به بیماری‌های قبلی و ریوی افراد مبتلا به سرطان كه شیمی درمان می‌شوند افراد مبتلا به دیابت، نارسایی كلیه و زنان باردار باید این واكسن را ترزیق كنند در غیر این صورت احتمال ابتلا به انواع مختلف این بیماری درآن‌ها وجود دارد.

گویا رعایت نكات بهداشت فردی را در پیشگیری از این بیماری موثر دانست و تصریح كرد: فردی كه مبتلا به آنفلوانزای فصلی می‌شود باید آداب تنفس را رعایت كند به این معنا كه درموقع سرفه و عطسه از دستمال استفاده كند و همچنین شست‌وشوی دست‌ها به‌صورت مرتب از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری محسوب می‌شود.

رئیس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: فرد مبتلا به این بیماری باید از خود درمانی پرهیز و به پزشك مراجعه كنید و بخشی از افراد كه به نوع حاد این بیماری مبتلا می‌شوند نیز به تشخیص پزشك تحت درمان‌های خاص قرار می‌گیرند.

وی رعایت نكات بهداشتی به ویژه از سوی والدین دانش آموزان مبتلا و جلوگیری از حضور فرد مبتلا به این بیماری درجمع را از موارد موثر در جهت پیشگیری از شیوع این بیماری عنوان كرد و گفت: با این اقدامات، همه‌گیری آنفلوانزای كاهش می‌یابد و خوشبختانه درحال حاضر با انجام اقدامات پیشگیرانه میزان مرگ‌ومیر در این بیماران كمتر از یك مورد به یك هزار نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha