شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
سلامت نیوز : سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی هر سال به منظور پیشگیری از خطراتی كه از این بابت جان مردم را تهدید می‌كند، موارد ایمنی لازم را به شهروندان توصیه می‌كند.

 دستكم در تهران فقط چند روز از شروع سرما گذشته است اما خبر مرگ سه نفر از اعضای یك خانواده بر اثر گازگرفتگی اعلام می‌شود.

زمستان 86 كه بر خلاف روال سال‌های اخیر زمستان سردتری داشتیم، بر اساس اعلام سازمان پزشكی قانونی تنها در یك هفته یعنی در روزهای ۱۶ تا ۲۱ دی ماه، 68 نفر از هموطنان بر اثر نشت گاز منواكسیدكربن جان خود را از دست‌دادند.

متاسفانه داستان همه این مرگ‌ها شبیه هم است، شبیه ماجرای همین مادر و دو دختری كه پنجشنبه گذشته در منطقه بریانك تهران به خاطر نامناسب بودن دودكش‌ها و نقص فنی در اتصالات وسایل گرمایی فوت شدند.

ماموران آتش‌نشانی حاضر در محل حادثه اعلام كرده‌اند كه روشن بودن دو وسیله حرارت‌زا كه غیراستاندارد نصب‌شده بودند، در فضای كوچك این واحد مسكونی كه حتی درزهای در و پنجره‌های آن نیز مسدود شده بود، باعث شد كه كم‌كم اكسیژن موجود به حداقل رسیده و موجب گازگرفتگی افراد شود.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی هر سال به منظور پیشگیری از خطراتی كه از این بابت جان مردم را تهدید می‌كند، موارد ایمنی لازم را به شهروندان توصیه می‌كند.

اتفاقا رعایت این موارد چندان پیچیده یا غیر قابل اجرا نیست یا دستكم در برابر حفظ جان خانواده‌ها چندان پرزحمت یا هزینه‌بر محسوب نمی‌شود.

بر این اساس، حتما از وسایل گرمازای استاندارد استفاده كنید و توجه كنید كه این وسایل قبل از استفاده، توسط افراد متخصص بازبینی و سرویس شود.

از به‌كار بردن وسایل حرارتی بدون دودكش در محیط‌های بسته و از روشن كردن اجاق گاز و پیك نیكی و هر وسیله حرارتی شعله روباز بدون دودكش در فضاهای بسته خودداری كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha