پنج نوع پروب جدید "ام آر آی" را شناسایی تركیب پلاك های آندوسكلووز و ساختار دیواره عروق بزرگ در دانشكده مهندسی فیزیك و علوم هسته ای دانشگاه صنعتی امیر كبیر طراحی شده است.

ساخت انواع جدیدی از پروب های درون رگی ام آر آی
محمد محمدزاده فارغ التحصیل دكتری پرتو پزشكی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با توجه به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از سكته های قلبی و مغزی شناسایی اجزای پلاك های درون رگی این روش می تواند به پزشكان معالج در تعیین روش، نوع درمان و زمان درمان كمك كند.
 وی گفت: انتظار می رود با جایگذاری پروبهای تصویر برداری جدید روی كانترهای درمانی در آینده نزدیك انجام درمان های رفع گرفتگی عروقی با كمك "ام آر آی" و با عارضه كمتری امكان پذیر شود.
 وی تصریح كرد: در این طرح برای استفاده از قابلیت های روش تصویر برداری ام آر آی در شناسایی نوع پلاك ها 5 نوع پروب درون رگی مختلف با توانایی های ویژه ساخته شده است به گونه ای كه پروب های جدید می توانند با قرار گرفتن در داخل رگ های كروند قلب میزان وضوح بافتی را در تصاویر عروق افزایش دهند.
 محمد زااه تاكید كرد: تصویر برداری از این پروب ها در نمونه های حیوانی موفقیت آمیز بوده و در صورت همكاری سازمان ها و مراكز مرتبط با این سیستم می توان برای ثبت بین المللی پروب های جدید و كاربرد آنها در تصویر برداری از عروق انسان استفاده كرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha