سلامت نیوز: وزیر زنان و خانواده سومالی از جمع آوری کودکان بی سرپرست سومالیایی در خیابان های موگادیشو برای جلوگیری از سوءاستفاده گروه الشباب که از این کودکان برای حملات انتحاری استفاده می کنند خبر داد.

مریم اویس در گفت و گو با فارس در تشریح وضعیت کودکان خیابانی در سومالی به خصوص شهر موگادیشو اظهار داشت: در حال حاضر وزارت زنان و خانواده سومالی در تلاش است تا در یک برنامه منظم کودکان بی سرپرست سومالیایی را به خصوص در خیابان های موگادیشو برای جلوگیری از سوءاستفاده گروه الشباب که از این کودکان برای حملات انتحاری استفاده می کنند جمع آوری کند.

وی با بیان اینکه برای جمع آوری و در ادامه آموزش این کودکان ما نیاز به کمک داریم، افزود: وزارت زنان و خانواده سومالی در نظر دارد تا برنامه امید به زندگی را به این کودکان آموزش دهد که در این راستا از ایران در این زمینه مساعدت و کمک بیشتری درخواست داریم.

اویس تصریح کرد: امور زنان و خانواده سومالی در حال حاضر برای کودکان و زنان این کشور امکانات آموزشی مهیا کرده است به طوری که دانش آموزان فارغ التحصیل این مجموعه اکنون در وزارتخانه های مختلف سومالی مشغول فعالیت شده اند.

وزیر زنان و خانواده سومالی خاطرنشان کرد: با این وجود امکانات وزارت ما پاسخگوی نیازهای آموزشی به خصوص برای زنان نیست و ما به شدت نیازمند امکانات نظیر کامپیوتر و تجهیزات خیاطی هستیم زیرا مشکلات فقر مردم سومالی با ارائه آموزش به مردمان این سرزمین به خصوص زنان آن برای تأمین یک شغل مستقل برطرف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha