شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 35807
سلامت نیوز: استفاده نامناسب از مواد غذایی و کم تحرکی باعث افزایش اضافه وزن و چاقی شده به طوری که شیوع اضافه وزن و چاقی از10 درصد در 50 سال پیش به حدود 70 درصد رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز دکتر فریدون عزیزی رئیس سومین کنگره چاقی و درمان چاقی در ایران گفت: چاقی به عنوان مهمترین مسایل بهداشتی درمانی قرن در اکثر کشورهای جهان تلقی می شود و سازمانهای جهانی که مسایل بهداشتی را تحت نظر دارند چاقی را به عنوان مشکل اصلی بروز بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قلبی، دیابت و سرطان در قرن 21 قلمداد می کنند.

وی افزود: شیوع چاقی در 50 سال گذشته از 10 درصد به حدود 70 درصد رسیده است به طوری که اضافه وزن و چاقی در گذشته مخصوص کشورهای پیشرفته بود ولی در دهه گذشته به علت مشکلات گذار تغذیه ای در کشورهای در حال پیشرفت از جمله ایران نیز دیده شده است.

رئیس سومین کنگره چاقی ودرمان چاقی در ایران در ادامه عنوان کرد: در دهه اخیر افزایش عوارض ناشی از چاقی مانند بیماری های قلبی و عروقی،دیابت،آرتروز،سرطان و بیماری های کیسه صفرا به شدت رو به افزایش است و مهمترین مشکلی که در آینده در زمینه چاقی مورد نظر است، افزایش چاقی در کودکان است.

15 درصد از کودکان ایران دچار چاقی هستند

دکتر عزیزی در ادامه تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته حدود 30 درصد ازکودکان و نوجوانان و در کشور ما حدود  15درصد دچار چاقی هستند که شیوع چاقی در این سنین باعث بروز عوارض قلبی عروقی  و دیابت در سنین پایین خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروزه دیابت نوع2 که در گذشته مخصوص افراد بزرگسال بود در اطفال و نوجوانان نیز دیده می شود. پیش بینی شده که تا30 سال آینده در افراد سنین20 تا30 سال باعث افزایش بیماری های قلبی عروقی  و عروقی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha