سلامت نیوز: یك متخصص داخلی نسبت به استفاده از مواد‌ غذایی دارای مواد نگهدارنده هشدار داد و گفت: تركیبات نیترات مواد ‌نگهدارنده پس از مصرف به تركیبات نیتریته تبدیل می‌شوند كه این تركیبات، احتمال ابتلا به انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان معده را افزایش می‌دهد.

دكتر بابك رضایی در گفت‌وگو با  ایسنا، گرایش به مصنوعی‌ شدن در روند زندگی را از علل اصلی بروز انواع سرطان‌ها دانست و گفت: بر اساس آخرین تحقیقات مشخص شده است كه تركیبات آنیلیلن مصرفی در صنایع پلاستیك، زمینه‌ساز بروز سرطان مثانه است.

وی ادامه داد: تركیبات آزبست نیز از عوامل موثر در ابتلا به سرطان ریه شناخته شده است. عدم‌ رعایت بهداشت فردی از دیگر موارد مهم در ایجاد زمینه ابتلا به بیماری‌ها و سرطان‌هاست. عوارض ناشی ازعدم ‌رعایت بهداشت فردی با ایجاد و ورود باكتری‌ها و میكروب‌ها به بدن، موجب ایجاد انواع بیماری‌ها مانند زخم معده و زخم اثنی‌عشر و به دنبال آن بروز سرطان‌ها می‌شود.

این متخصص داخلی، تركیبات بنزنی موجود در مواد شیمیایی كه در صنعت به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد را از دیگر عوامل ابتلا به سرطان‌ها برشمرد.

وی همچنین نسبت به قرار گرفتن در معرض انواع تشعشعات به‌ ویژه اشعه X هشدار داد و گفت: قرار گرفتن در معرض اشعه X در سی‌ تی ‌اسكن، رادیوگرافی و دیگر موارد مشابه، فرد را بیشتر با خطر ابتلا به سرطان روبه‌رو می‌كند. دریافت اشعه X در سنین پایین و در ناحیه سر و گردن، حساس‌تر و خطرناك‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha