سلامت نیوز: با هر بارندگی شدید سناریوی آب گرفتگی معابر بازخوانی می‌شود. ریتم باران جوی‌ها را مواج و آهنگ حرکت خودروها را کند می‌کنند و شهروندان در این روز‌ها به سختی تردد می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بارش شدید باران باعث آبگرفتگی معابر شد و در برخی از نقاط شهر روی آب رفته بود.

از روز گذشته بارش شدید باران در تهران آغاز شد. انهار در شهر کشش این همه آب را ندارند و همین امر باعث بروز مشکل می‌شود.

زباله‌های که به گوشه خیابان پس زده است

در شریان‌ها و معابر اصلی شهر شاهدیم که زباله‌ها به گوشه خیابان پس زده و چاله‌های بزرگ آب ایجاد شده است؛ به گونه‌ای که باید شهروندان با بپر بپر مسیر را طی کنند.

اگر عابر پیاده‌ای در کنار خیابان در انتظار تاکسی‌ایستاده باشد و ماشینی از کنار آن گذر کند تمام آب جمع شده در سطح خیابان به روی وی پاشیده می‌شود.

سناریوی تکراری کیمیا شدن تاکسی

تاکسی و اتوبوس نیز در این روز کیمیا می‌شود و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از خودروی شخصی استفاده کنند همین امر باعث بروز ترافیک شدید می‌شود.

یکی از شهروندان می‌گوید: در یکی از میدان‌های اصلی شهر کاملاً مسیر قفل شده و اصلا حرکتی انجام نمی‌شود پلیس به جای ایجاد تدابیر ترافیکی فقط دست خود را تکان می‌دهد که بروید. آخر وقتی مسیر بسته است چگونه باید حرکت کرد، باید پرواز کنیم؟

این شهروند می‌گوید: پلیس در مسیر ویژه حرکت می‌کند و به خودروهایی که در لاین کناری کیپ تا کیپ هم ایستاده است اعلام می‌کند حرکت کنید آخر چگونه باید در این مسیر حرکت کرد.

ترافیک و عصبانیت رانندگان

با بارش باران در برخی نقاط شهر شاهد ترافیک سنگین بودیم و مسیرهای که در روزهای معمول نیم ساعته طی می‌کردیم باید در این روزها در ظرف ۲ ساعت طی کنیم.

ترافیک شدید باعث اعصاب خردی رانندگان شده و در برخی از نقاط منجر به درگیری بین رانندگان می‌شود.

ترافیک بند نیست، کند است

شهرام جباری‌زادگان معاون فرهنگی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به بارش شدید باران در سطح شهر تهران گفت: ترافیک بند نیست اما به کندی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در محورهای پرتردد مانند شهید چمران اختلال حرکت داریم، گفت: بارش سنگین باران باعث کندی تردد می‌شود.

آبگرفتگی منجر به ترافیک

معاون فرهنگی معاونت حمل و نقل ترافیک با بیان اینکه در 3 روز گذشته 7 مورد آبگرفتگی منجر به ترافیک شدید داشته‌ایم‌، گفت: این مشکلات برطرف شده و در مجموع وضعیت خوبی داریم.

قایق بادی و حرکت در شهر

شاهدیم در برخی نقاط آب گرفتگی شدید است و با داشتن یک قایق بادی به راحتی می‌توان در شهر تردد کرد.

قبادی‌فر به خبرنگار فارس در خصوص آب‌گرفتگی معابر می‌گوید: از  20 روز پیش کمیته‌ای در خدمات شهری شهرداری تهران برای رفع معضل آبگرفتگی تشکیل داده‌ایم.

وی ادامه داد: نقاط آبگرفتگی شناسایی و مستندسازی‌های لازم انجام شد تا مشکلات را برطرف کنیم.

به گفته مشاور معاون خدمات شهری شهرداری تهران انهار را لایروبی کرده و مشکلات را برطرف کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای بارندگی 3 شیفته فعالیت کرده‌ایم، گفت: حدود 4500 نیروی کارگری در بحث رفت و روب و 5 هزار نیرو در بحث آبگرفتگی و  1200 نفر در قالب‌های اکیپ‌های لایروبی مشغول به فعالیت هستند.

انهار کشش حجم زیاد بارندگی را ندارد

وی با اشاره به اینکه از شب گذشته حجم بارندگی زیادی بوده است، گفت: حجم بارندگی بیش از کشش انهار است در نتیجه باعث سرریز شدن می‌شود.

وی ادامه داد: تا ساعت 6 صبح شهر را به حالت عادی برگرداندیم اما دوباره با بارش شدید باران در برخی از نقاط آبگرفتگی ایجاد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که همیشه اعلام می‌کنید ریختن زباله باعث آبگرفتگی می‌شود، گفت: بله شهروندان وقتی زباله می‌ریزند باعث گرفتگی انهار می‌شود.

۴۰۲ نقطه آب گرفتگی در شهر

مشاور معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص نقاط آبگرفتگی در تهران گفت: در طی چند روز آینده بر اساس اعلام 137 حدود 402 نقطه آبگرفتگی در تهران دیده شده که آنها را برطرف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات خودروهای تک سرنشین در شهر هستند گفت: بارندگی باعث می‌شود سطح معابر لغزنده شود و همچنین رانندگان سرعت خود را کم کنند، حجم زیاد خودروها و سرعت پایین باعث ایجاد ترافیک می‌شود و تردد شهروندان را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش فارس، با هر بار بارش باران سناریوی آب گرفتگی معابر و کندی حرکت خودروها بازخوانی می‌شود و دوباره روز از نو و روزی از نوست. به امید روزی که با بارش باران شهر به روی آب نرود و شهروندان در رفت و‌امد دچار مشکل نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha