سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس با بیان این كه بر هیات امنایی شدن حداقل یكصد بیمارستان در كشور طی امسال اصرار داریم، گفت: در صورت تحقق 3 هزار میلیارد تومان مازاد درآمد نفت بسیاری از برنامه‌های وزارت بهداشت از جمله گسترش برنامه پزشك خانواده و همچنین هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها، عملیاتی می‌شود.

دكتر سید رمضان محسن‌پور با حضور در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزار‌ی‌ها با تاكید بر لزوم تامین منابع مالی برای تحقق بیمارستان‌های هیات امنایی، گفت: وزیر بهداشت اصرار دارد كه طی امسال حداقل یكصد بیمارستان در مراكز استان‌ها، هیات امنایی شوند چرا كه طی بازدید وزیر بهداشت از یكی از بیمارستان‌های هیات امنایی استان مازندران در این بیمارستان، بیمار در لیست انتظار نداشته و تمام موارد مورد نظر برنامه پنجم توسعه و وزارت بهداشت محقق شده، پزشكان و هم پرسنل راضی هستند و خدمات به خوبی به مردم ارایه می‌شود. بر این اساس اصرار داریم كه برنامه بیمارستان‌های هیات امنایی به خوبی اجرایی شود.

وی درباره بودجه سال 90 حوزه سلامت و عدم تخصیص 3 هزار میلیارد تومان ناشی از مازاد درآمد نفت به این حوزه، گفت:‌ قرار بود یك دوازدهم این سه هزار میلیارد تومان (حداقل 700 میلیارد تومان) از ماه چهارم به وزارتخانه تخصیص یابد. معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام كرده كه برای پرداخت این مبلغ آمادگی دارد اما خزانه باید آن را اعلام كند براین اساس ما ازطریق خزانه و بانك مركزی این موضوع را پیگیریم.

 در صورت تحقق 3 هزار میلیارد تومان مازاد درآمد نفت بسیاری از برنامه‌های وزارت بهداشت عملیاتی می‌شود

دكتر محسن‌پور افزود: اگر مبلغ 3 هزار میلیارد تومان به وزارتخانه تخصیص یابد بسیاری از برنامه‌های وزارت بهداشت به زودی عملیاتی می‌شود. بر این اساس ماموریت‌هایی مانند ماندگاری پزشكان در مناطق محروم، گسترش طرح پزشك خانواده به شهرها و محقق شدن بیمارستان‌های هیات امنایی اجرایی می‌شود.

وی گفت: هیات امنایی شدن یكصد بیمارستان در كشور تقریبا نیازمند اعتبار400 میلیارد تومانی است. اگر این بیمارستان‌ها تا پایان امسال راه‌اندازی ‌شوند از سال آینده بهره‌برداری خوبی از آنها خواهد شد.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به چگونگی تفكیك پزشكان بخش خصوصی و دولتی گفت: بهترین و منطقی‌ترین روش آن است كه تفكیك پزشكان در قالب بیمارستان‌های هیات امنایی انجام شود تا تنشی در این زمینه ایجاد نشود.

دكتر محسن‌پور درباره زمان آغاز تفكیك پزشكان بخش دولتی و خصوصی گفت: تكلیف برنامه آن است كه از سال اول اجرای برنامه این موضوع آغاز شود. در این زمینه ما باید گزارشی در پایان سال داشته باشیم كه اعتبار آن را برای سال آینده بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha