سلامت نیوز: كودكان مبتلا به خشكی پوست باید حمام رفتن را به حداقل برسانند و نیز از مواد پاك كننده و انواع صابون و شامپوهای قلیایی به مقدار خیلی كم مصرف کنند.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر نصرت پورسینا ضمن بیان این مطلب، اذعان داشت: ‌خشكی پوست یكی از حالت‌های پوست است كه در اكثر سنین از سن طفولیت تا اواخر پیری ممكن است اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد:‌ خشكی پوست در استان‌های كویری و دارای آب و هوای خشك تشدید می‌شود.

دكتر پورسینا با بیان این‌كه برای درمان خشكی پوست ابتدا باید از علل درونی اطلاع حاصل كرد، افزود: ‌از آنجا كه برخی بیماری‌های داخلی مثل دیابت، پركاری تیروئید و بیماری فقر آهن و غیره سبب خشكی پوست می‌شوند لذا انجام آزمایشات اولیه برای بیمار، ضروری است.

وی اضافه كرد: ‌در صورتی كه نتیجه آزمایش فرد طبیعی باشد باید از بیمار سابقه شرح حال دارویی گرفته شود.

این متخصص پوست افزود: مصرف برخی داروها در بزرگسالی  مثل داروی فشار خون، داروهای مدر، داروهای كاهش چربی خون می‌تواند خشكی پوست را ایجاد كند.

وی خاطر نشان ساخت: بعضا ممكن است اشخاص به طور ذاتی دچار خشكی پوست شوند كه این عارضه به خصوص در كودكان شایع‌تر است و به اگزمای اتوتیك معروف است و حدود 1 تا 4 درصد كودكان زیر 2 سال را درگیر می‌كند.

این متخصص پوست و مو و زیبایی گفت:‌ خشكی پوست در كودكان منجر به ایجاد اگزمای اتوتیك می‌شود كه حدود 1 تا 4 درصد كودكان زیر 2 سال به این عارضه مبتلا می شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی یزد توصیه كرد: كودكان مبتلا به خشكی پوست باید حمام رفتن را به حداقل برسانند و نیز از مواد پاك كننده و انواع صابون و شامپوهای قلیایی به مقدار خیلی كم مصرف گردد و سپس بعد از استحمام از لوسیون‌های بدن استفاده شود.

وی در خصوص درمان خشكی پوست در سنین بالا گفت: افراد با پوست‌های خشك در سنین 65 سال به بالا باید استحمام را به هفته‌ای یك مرتبه برسانند و از شامپوهای كرم دار و گلیسیرینه استفاده کنند و همچنین بعد از خشك کردن پوست و بیرون آمدن از حمام از لوسیون‌های ملایم بدن استفاده كنند.

این متخصص پوست و مو در پایان، اجتناب از كیسه كشیدن، سفیداب، لیف‌های ضخیم، ‌زبر و خشن، نوشیدن چند لیوان آب در طول روز و اصلاح بیماری دیابت و فقر آهن را از نكات قابل توجه در افراد با پوست‌های خشك عنوان كرد و یادآور شد: چناچه بیمار دچار خشكی پوست شود باید با مشورت با پزشك متخصص و تجویز داروهای مكمل خشكی پوست به این عارضه بهبود بخشند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha