شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۶
سلامت نیوز: مسئول بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: ترکیب هپاتیت نوع B و D جان بیمار را تهدید می کند، زیرا هپاتیت برق آسایی ایجاد می کند که بسیار مرگبار است.

دکتر حسین بیگلری در آستانه اول آبان ماه، روز ملی اطلاع رسانی هپاتیت، در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: ویروس هپاتیت که منجر به ایجاد التهاب کبدی می شود به دو گروه ویروسی خونی شامل هپاتیت B، هپاتیت نوع C و هپاتیت نوع D و نیز هپاتیتهای ناشی از مصرف مواد غذایی و آب آلوده مثل هپاتیت A و هپاتیت نوع E تقسیم می شوند.

دکتر بیگلری افزود: در گروه اول، بیماری مزمن شده و می تواند سرطان کبد ایجاد کند، اما در نوع دوم علیرغم وجود علائم بیشتر، خطر کمتر است و امکان مزمن شدن آن نیز کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه ناقلین هپاتیت B در حدود 3 درصد جمعیت کشور را شامل می شود و از قدرت تهاجمی بالایی برخوردار است، گفت: ترکیب این نوع با نوع D منجر به شکل گیری نوعی هپاتیت برق آسا می شود که می تواند بسیار خطرناک و مرگبار باشد.

این متخصص بیماریهای عفونی خطر هپاتیت نوع E را برای زنان باردار بسیار خطرناک عنوان کرد.

دكتر بیگلری رعایت بهداشت غذا و آب و همچنین رعایت موازین بهداشتی مربوط به بیماریهای منتقله از طریق خون را مهمترین راههای پیشگیری از ابتلا به این طیف از بیماری عنوان کرد.

وی در خاتمه اطلاع رسانی در خصوص این بیماری را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در صورتی که به خوبی این روند اجرا شود مردم با فاکتورهای انتقال آن آشنا شده و موارد ابتلا به این بیماری به شدت کاهش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha