سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: حل مسایل مربوط به سلامت عمومی جامعه نیازمند مداخله موثر است و باید شواهد كافی برای این تاثیر وجود داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر سعید ابوالحسنی در پنجمین كنگره سراسری طب كار و بیماری‌های شغلی گفت: مسایل سلامت كه در جامعه با آن دست به گریبان هستیم به دو گروه سلامت عمومی و غیرعمومی قابل تقسیم هستند و معیار تفكیك این دو گروه؛ همان بار بیماری‌ها است.

وی با بیان اینكه هرچه فراوانی و شدت یك بیماری بیشتر باشد فشاری كه به جامعه تحمیل می‌شود بیشتر خواهد شد، افزود: اگر بگوییم كه تمام مسائل سلامت عمومی از فراوانی قابل توجهی برخوردار هستند برای حل مشكل سلامت عمومی با فراوانی بالا مواجه خواهیم بود.

ابوالحسنی افزود: این موضوع به آن معناست كه تعداد افراد در معرض خطر درمقوله سلامت عمومی قابل توجه هستند و اگر بنا باشد این مشكل در سطح جامعه حل شود باید بار ناشی از این بیماری‌ها در گروه مخاطبش تخفیف یابد كه این مسئله نیازمند مداخله است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی دانشگاه تهران با بیان اینكه حل مشكل سلامت جامعه نیازمند دو اتفاق مهم است، گفت: در این زمینه نخست باید مداخله موثر داشته باشیم و برای این مداخله نیز باید شواهد كافی وجود داشته باشد. همچنین باید گروه هدف از این مداخله بهره‌مند شود. بهره‌مندی گروه هدف از این مداخله تامین پوشش بالای مداخله‌ای است.

وی گفت: همچنین باید ابزارها و گایدلاین‌ها (الگوهای راهنما) به منظور برقراری مداخله موثر در اختیار درمانگر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha