سلامت نیوز: گروهی از متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه «گوتنبرگ» امیدوارند كه به زودی بتوانند با استفاده از یك تركیب باكتریایی خاص، كرم‌های ضد آفتابی را تولید كنند كه غیرآلژری‌زا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، كرم‌های ضدآفتاب بویژه در سالهای اخیر به منظور محافظت از پوست در برابر تشعشعات مضر خورشیدی و در نتیجه پیشگیری از سرطان پوست، مصرف بسیاری داشته‌اند اما در برخی افراد استفاده از این كرم‌ها، احتمال بروز آلرژی‌ را در تماس با نورخورشید افزایش می‌دهد و در نتیجه نرخ ابتلا به حساسیت‌های پوستی را تشدید می‌كند.

به گزارش پایگاه اینترنتی مای هلت دیلی نیوز، متخصصان دانشگاه‌های «گوتنبرگ» و «كالرز» در جستجوی یك فیلتر طبیعی برای اشعه فرابنفش هستند كه این عوارض و پیامدهای نامطلوب را نداشته باشد.

آنها در یك آزمایش جدید روی ماده‌ای مطالعه كرده‌اند كه از نوعی باكتری خاص بدست آمده است. این ماده كه «سیتونمین» نام دارد از «سیانوباكتری‌ها» گرفته می‌شود.

«سیانوباكتری‌ها» در زیستگاه‌هایی زندگی می‌كنند كه در تماس با نور بسیار شدید آفتاب هستند. این ماده، نور فرابنفش را جذب كرده و بنابراین از باكتری در برابر امواج مضر خورشیدی محافظت می‌نماید.

پزشكان در تلاش هستند كه این ماده را به طور مصنوعی در آزمایشگاه تولید كنند و سپس در تولید كرم‌های ضدآفتاب از این تركیب طبیعی استفاده نمایند اما به گفته آنها، قبل از این كار انجام آزمایشات بیشتر ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha