سلامت نیوز: قرایی مقدم معتقد است که برای داشتن زندگی مطلوب باید زن و مرد ایثار و گذشت را در خود تقویت کنند و قدرت درک را نسبت به یکدیگر افزایش دهند.

امان الله قرایی مقدم در گفت‌وگو با برنا، با تأکید بر اینکه طلاق عاطفی از طلاق مطلق در بین زوجین بیشتر دیده می شود، اظهار داشت: معمولا ابتدا میان زن و شوهر طلاق عاطفی صورت می گیرد که بعدها ممکن است به طلاق مطلق منجر شود.

وی افزود: طلاق عاطفی به معنی قطع رابطه فکری، عقیدتی، تعامل جنسی، بروز احساس و عواطف نسبت به یکدیگر است، در واقع پیش درآمد هر طلاق قراردادی، طلاق عاطفی است.
 
این آسیب شناس و استاد دانشگاه با بیان برخی دلایل ایجاد طلاق عاطفی خاطرنشان کرد: عدم تفاهم فکری، ناتوانی جنسی، برخورد های نا مناسب زوجین، وضعیت اقتصادی نامناسب، مشغله کاری و نبود شادی و نشاط در زندگی از دلایل اصلی بروز طلاق عاطفی است.

قرایی‌مقدم با بیان برخی راهکارها در این زمینه تصریح کرد: زن و مرد باید بتوانند ایثار و گذشت را در خود تقویت کنند و قدرت درک را نسبت به یکدیگر افزایش دهند.

وی با بیان مخالفت خود نسبت به مقوله طلاق اظهار داشت: خانم ها باید بدانند اگر از همان ابتدا به طلاق فکر کنند، دیگر نمی توانند زندگی ایده آل و مطلوبی را در کنار همسر خود داشته باشند. زن و مرد باید به پیامدهای طلاق بیشتر فکر کنند و تلاش کنند زندگی خود را  گونه ای بسازند تا به طلاق منتهی نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha