یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 35849
سلامت نیوز: معمولا دختر و پسرها در سه دوران با جنس مخالف خود ارتباط برقرار می‌کنند؛ دوران قبل از بلوغ، دوران بلوغ و دوران بعد از بلوغ

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، معمولا دختر و پسرها در دوران‌های مختلفی با جنس مخالف خود ارتباط برقرار می‌کنند که در هر شرایط و هر دوران این ارتباطات می‌تواند مخرب و آسیب‌زا باشد. «غلامرضا قاسمی کبریا» دکترای روانشناسی و مشاوره در این‌باره به برنا می‌گوید: معمولا دختر و پسرها در سه دوران با جنس مخالف خود ارتباط برقرار می‌کنند.

دوران قبل از بلوغ
در این دوران یک سری رقابت‌های کاذب بین دوستان و اطرافیان دختر و پسر نوجوان وجود دارد. معمولا نوجوانان می‌خواهند در این دوران به دیگران بفهمانند که ما انقدر بزرگ شده‌ایم که دوست پسر و یا دوست دختر داشته باشیم. یک دختری که در مقطع چهارم ابتدایی است با توجه با القائات محیطی با پسری ارتباط برقرار می‌کند، مثلا یکی از دوستان او که به سن بلوغ رسیده است و یا از او بزرگتر است، دوست پسر دارد و این دختر می‌خواهند ثابت کند که من هم مانند او بزرگ هستم و می‌توانم دوست پسر داشته باشم. متاسفانه در این دوران، ارتباط با جنس مخالف بسیار آسیب‌زا و خطرناک است، این ارتباطات باعث بلوغ زودرس، انحرافات اجتماعی و ناهنجاری می‌شود.

دوران بلوغ
در این دوران وقتی پسر و یا دخترها، علائم بلوغ را از لحاظ جسمی در خود می‌بینند، چنین می‌پندارد که مثل یک مرد بزرگ و یا زن پخته شده است، در صورتیکه امکان دارد پسر 15ساله و یا دختر 12ساله باشد. در این دوران به دلیل غرورکاذبی که در آنها شکل گرفته است، با افراد بزرگسال ارتباط برقرار کرده و آنها را الگوی خود قرار می‌دهند و امکان دارد که این افراد بزرگسال به دلیل اینکه دختر و پسرها از تجربه کافی برخوردار نیستند، فریب دهند.

متاسفانه در این دوران، به دلیل اینکه تمایلات آنها برای ارتباط با جنس مخالف و یا دوستی‌ها، بسیار تهاجمی است و علت ارتباط آنها فقط هوس است نه عشق؛ درنتیجه دختران و پسران در دوران بلوغ از طریق محرک‌های مهاجم، تحت تاثیر هوس منفعل شده و ارتباط برقرار می‌کنند که این دوران بسیار دوران بحرانی است که پدر و مادرها باید به آنها یادآوری کرده و آموزش دهند که بسیاری از این ارتباطات پایدار نیست؛ زیرا آنها از لحاظ جنسی به یکدیگرعلاقه‌مند شده و بعد از مدتی همدیگر را رها می‌کنند.

دوران پس از بلوغ
در این دوران اگر دختر و پسری با هم ارتباط برقرار کنند و این رابطه برای آنها ادامه پیدا کند، بسیار خسته کننده بوده و اگر قطع شود، کاملا سرخورده و منزوی می‌شوند. در هر صورت این رابطه‌ با جنس مخالف، بسیار مخرب است و دختر و پسرها با آگاهی کامل و شرایط مناسب و هدفدار با همدیگر ارتباط برقرار کنند.

تنها راهکار این است که خانواده، بخصوص پدر و مادر بر فرزندان خود تسلط داشته و آنها را با این‌گونه روابط  که باعث می‌شود از لحاظ روانی برای آنها مخرب باشد، آگاه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha