سلامت نیوز: خود درمانی و سهل انگاری در مصرف دارو نه تنها سفیر سلامتی نیست، بلكه عوارض متعددی را برای بدن ایجاد می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، مصطفی دلاور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی اراك اظهار داشت: دارو یكی از حلقه‌های مهم چرخه درمان محسوب می‌شود كه باید زیر نظر پزشك، به اندازه و با دستور مصرف مشخص استفاده شود و در صورت خود درمانی و سهل انگاری در مصرف نه تنها سفیر سلامتی نیست، بلكه عوارض متعددی را برای بدن ایجاد می‌كند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی اراك بااشاره به اثرات سوء مصرف دارو بر بدن، گفت: سالانه میلیاردها تومان برای تولید و تهیه دارو در كشور هزینه می‌شود و در بسیاری موارد درصد بالایی از این داروها، بدون نظارت و دلایل منطقی تجویز و مصرف می‌شود و جان افراد را به خطر می‌اندازند.

دلاور افزود: مصرف درست و به اندازه دارو علاوه بر كاهش تاثیرات منفی آن بر سلامت جسم، كمك شایانی به صرفه جویی منابع مالی و ذخیره ارزی كشور می‌كند.

وی اظهار داشت: مصرف خودسرانه دارو به خصوص داروهای ضدمیكروبی بدن را در مقابل عوامل بیماری زای نوپدید و بازپدید ضعیف كرده و منجر به كاهش اثر بخشی و تسریع پیشرفت بیماری می شود.

دلاور گفت: یكی دیگر از عوارض خود درمانی بروز تداخل دارویی است كه منجر به مسمومیت می‌شود و باید دامنه آسیب این رفتار بیشتر شناسانده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha