سلامت نیوز: معاون مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از پوشش بیمه‌ای اغلب داروهای مبتلایان به هپاتیت‌های ویروسی خبر داد.

دكتر محمود نبوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هپاتیت‌های ویروسی و عوارض مزمن ناشی از این بیماری‌ها، گفت:‌ با همكاری سازمان‌های بیمه‌گر اغلب داروهای موثر در درمان هپاتیت‌های ویروسی بیمه شده است.

وی گفت: تنها یك قلم از داروهای هپاتیت C حدود چهارصد هزار تومان هزینه به دنبال داشت كه با پوشش بیمه‌ای، قیمت آن به یك چهارم كاهش یافته است. حتی بیمارانی كه توانایی پرداخت این مبلغ را نیز نداشته باشند به كمیته امداد برای تامین این هزینه‌ها معرفی می‌شوند. در مجموع اكنون داروهای این بیماران در دسترس است.

معاون مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: در مورد هپاتیت‌های ویروسی اكنون بحث آن است كه بسیاری از این‌ بیماران بی‌علامت هستند. به این منظور نظام بیماریابی این بیماری تشدید شده است تا فرم‌های نهفته آن در جامعه شناسایی شود و به این ترتیب زودتر درمان شده و از بروز عوارض ناشی از آن جلوگیری شود.

وی با بیان این كه بسیاری از بیماران مبتلا به هپاتیت‌های ویروسی از بیماری خود اطلاع ندارند، گفت: فرم‌های حاد این بیماری با علایمی همچون یرقان، تهوع و ... همراه است. فرم‌های مزمن نیز ممكن است علامتی نداشته باشد و در آزمایش‌های هنگام بارداری، اهدای خون و ... موارد مثبت شناسایی شوند. البته تمام موارد این بیماری به درمان نیاز ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha