یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 35863
سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو درباره كیفیت كره‌های گیاهی گفت: مردم می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی اینگونه محصولات را مصرف كنند. همانگونه كه شیر و آبلیموهای تولیدی از كیفیت لازم برخوردار هستند كره‌های گیاهی نیز استانداردهای لازم را دارند.

دكتر احمد شیبانی در گفت وگو با ایسنا، افزود: ما به شركتهای تولید كننده كره‌های گیاهی پروانه و مجوز می‌دهیم و آنها را بازرسی می‌كنیم بنابراین مردم می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی اینگونه محصولات را مصرف كنند.

وی در ادامه گفت: شیرهایی كه شركتهای لبنیات تولید می‌كنند قابل استفاده هستند و كیفیت لازم را دارند این مورد شامل شیرهای یارانه‌ای نیز می‌شود. همچنین آبلیموها نیز از این ویژگی برخوردارند.

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان كرد: بی‌كیفیت بودن شیر و آبلیموها عمومیت ندارد بلكه یكی از مسئولان وزارت بهداشت برای توضیح این مسئله كه ممكن است در زمینه این گونه محصولات تقلب صورت بگیرد یك كارخانه را مثال زده بود.

وی در ادامه درباره تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروهای گیاهی اظهار كرد: ما بیش از 300 قلم داروی گیاهی را به این منظور پیشنهاد دادیم و امیدواریم تا پایان سال جاری این داروها وارد لیست بیمه شوند این موضوع به شدت در حال پیگیری است.

رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: حدود 500 قلم از داروهای گیاهی از وزارت بهداشت مجدد برای عرضه به بازار مجوز گرفتند. با توجه به این كه این گیاهان در داخل كشور وجود دارند و علاوه بر آن اثر درمانی مناسبی نیز دارند و اثرات جانبی آنان نسبت به داروهای شیمیایی كمتر است تصمیم گرفته‌ایم برای افزایش انگیزه مصرف آنها، این داروها را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و رییس جمهور نیز در این زمینه دستور داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha