یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 35864
سلامت نیوز: در این‌جا چند غذا به شما معرفی می‌كنیم كه نیمی از مشكل اضافه وزن شما را حل می‌كند البته برای حل نصفه دیگر باید زحمت بكشید و كمی هم ورزش كنید!

برای وزن كم كردن و سوزاندن كیلوهای اضافی 2 راه بیشتر وجود ندارد؛ سوزاندن كالری بیشتر یا كمتر خوردن. هیچ‌كس هم خوشش نمی‌آید كه به او بگویند كمتر بخور! خوشبختانه كنترل وزن فرمول‌هایی دارد كه با كمك آن‌ها كار ساده‌تر می‌شود. حجم غذای موجود در دهان، شكم و دستگاه گوارش پیام‌هایی به مغز ارسال می‌كند. غذاهایی هستند كه این پیام‌ها را تحت‌تاثیر قرار داده و به ما كمك می‌كند تا كمتر غذا بخوریم یا كالری بیشتری بسوزانیم اما چربی سوزی درازمدت نیاز به چیزی فراتر از چند روز رعایت و مراعات دارد. در این‌جا چند غذا به شما معرفی می‌كنیم كه نیمی از مشكلات شما را حل می‌كند. برای حل نصفه دیگر باید زحمت بكشید و كمی ورزش كنید.

گوشت برای چربی‌سوزی
گوشت كباب شده را به رژیم غذایی خود اضافه كنید. محققان دریافته‌اند نوعی از اسید چرب به نام CLA كه به‌طور طبیعی در گوشت گاو، گوسفند و لبنیات یافت می‌شود عاملی برای دفع چربی است. نتایج یك تحقیق نشان می‌دهد، افرادی كه به‌مدت 6 ماه این اسید چرب را در غذای خود دریافت كردند، 4 درصد كاهش در توده چربی داشته‌اند كه این كاهش عمدتا در ناحیه پاها بوده است بنابراین كباب را دریابید!

نخود برای سیری
نخود و نخود فرنگی غنی از فیبرهای قابل جذب هستند كه شما را سیر نگه می‌دارند. البته ممكن است مقداری مزاج شما را هم به‌هم بریزند. مطالعه‌ای كه توسط دانشمندان اسپانیایی روی 200 نفر بیمار كه اضافه وزن داشتند انجام گرفته نشان داد وقتی این افراد به‌مدت 4 ماه از یك رژیم غذایی با درصد فیبر بالا(متكی بر نخود) پیروی كردند 5 كیلو وزن از دست دادند. این مقدار وزن فقط به واسطه خوردن نخود واقعا چشمگیر است.

2/2 کیلو گرم مقدار وزنی است كه اگر یك چهارم قاشق غذاخوری فلفل تند به هر وعده غذایی خود اضافه كنید از دست خواهید داد.

فلفل برای رفع گرسنگی
شاید سوزاندن زبان با یك سس تند و آتشین كاری ظالمانه و بی‌رحمانه به‌نظر برسد ولی این كار مبنای علمی كاملا قدرتمندی دارد. نتیجه مطالعه‌ای در ژورنال تغذیه بالینی نشان داده، چند داوطلب شجاع دانماركی بعد از خوردن مقداری كاپسائیسین(ماده موثر فلفل) تمایل زیادی به خوردن غذا نداشته‌اند.


تخم‌مرغ برای سیری
پیراشكی و نان شیرینی را بی‌خیال شوید و سراغ تخم‌مرغ بروید. نتایج مطالعه‌ای در ژورنال تحقیقات تغذیه این نكته را بر مبنای مقایسه خوردن صبحانه‌های مختلف نشان داده است. نان و كیك‌های شیرین جدا از محتوای چربی خود، باعث بالا رفتن سطح قند خون شده و در نتیجه فرد را وادار می‌كنند تا بیشتر بخورد. در عوض خوردن تخم‌مرغ به‌دلیل كمیت و كیفیت بالای پروتئین خود دریافت كالری روزانه را كاهش داده و به‌مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد.

57% مقدار كاهشی است كه بنا بر تحقیقات دانشمندان انگلیسی درصورت خوردن اسفناج در توده چربی بدن اتفاق می‌افتد.

اسفناج برای لاغری
هیكل ملوان زبل را به یاد بیاورید واسفناج را در برنامه غذایی خود لحاظ كنید. اسفناج جدا از اینكه منبع غنی آهن به شمار می‌آید حجم بسیار زیادی هم فیبر دارد. فیبر موجود در اسفناج 2 برابر اغلب سبزی‌ها به بدن كمك می‌كند تا چربی‌ها را به شكل موثرتری متابولیزه كند. تحقیقات نشان داده، افزودن اسفناج به برنامه غذایی روزمره تا 7‌درصد كالری دریافتی را كاهش می‌دهد چون عبور غذا از دستگاه گوارش را كندتر می‌كند.

پاستا برای حفظ وزن
یكی از بدترین عوارض وزن كم كردن كاهش حجم عضلات است؛ خوشبختانه مطالعه‌ای كه در ژورنال دیابت، چاقی و متابولیسم به چاپ رسیده نشان داده ، غذاهایی با مقدار نشاسته پایین (آن‌هایی كه قند خون را بلافاصله بالا نمی‌برند) با حفظ توده عضلانی به كاهش وزن كمك می‌كنند. بنابراین خوردن پاستا، سیب‌زمینی آب‌پز یا تنوری، نان جو و نان‌های سبوس‌دار عضلات شما را حفظ  می‌كند.

5% مقدار چربی شكمی در عرض 12 هفته بعد از خوردن محصولات پروبیوتیك از بین خواهد رفت.

پروبیوتیك برای تعادل
دانشمندان آلمانی دریافته‌اند، افراد چاق در دستگاه گوارش خود با مشكل ‌تعادل‌نداشتن میان باكتری‌ها روبه‌رو هستند كه باعث دریافت كالری بیشتری در بدن آنها می‌شود  اما در افراد لاغر باكتری‌ها كالری بیشتری مصرف كرده و كالری دریافتی فرد را كاهش می‌دهند بنابراین خوردن روزانه محصولات پروبیوتیك به‌ویژه ماست تعادل باكتریایی دستگاه گوارش را برقرار خواهد كرد.

چند توصیه غذایی برای كاهش وزن
به‌جای پنیر معمولی از پنیر تهیه شده از شیر بز استفاده كنید چون كالری آن از پنیر شیر گاو 4 درصد پایین‌تر است.
 هفته‌ای یك‌بار لوبیا قرمز تند همراه با گوشت چرخ كرده بخورید. آنزیمی در لوبیا قرمز وجود دارد كه به‌جای قند چربی‌های ذخیره شده را برای انرژی مورد استفاده قرار می‌دهد. در عین حال گوشت قرمز چرخ كرده هم متابولیسم شما را افزایش می‌دهد.

 چربی‌های خوب بخورید تا بیشتر چربی بسوزانید. تخم مرغ، گردو، روغن‌های گیاهی و گوشت تیره رنگ مرغ همه برای دستیابی به این هدف مناسب هستند و در عین حال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را هم كاهش می‌دهند.
 
بعد از غذا، پنیر فرانسوی بخورید تا چربی بسوزانید. در این پنیر كلسیم و تریپتوفان وجود دارد كه جدا از سوزاندن چربی به خواب راحت هم كمك می‌كند.

 سالادی حاوی لوبیای قرمز، فلفل، گوجه فرنگی، پیاز و ذرت شیرین همراه با سس خانگی روغن زیتون و لیموترش به كاهش وزن كمك می‌كند. تركیبی از فیبر،  باعث كم كردن گرسنگی و مواد شیمیایی چربی سوز باعث كاهش وزن می‌شوند.

 اگر هر روز همراه ناهار كلم قرمز بخورید چند كیلو وزن كم خواهید كرد. كلم با افزایش تولید برخی میانجی‌ها باعث سوختن چربی و كاهش میل به غذا می‌شود.
آووكادو بخورید. با این كار اسید اولئیك به بدن می‌رسد كه به كاهش وزن و كم كردن میل به غذا كمك می‌كند.

 وقتی آبمیوه می‌گیرید داخلش قطعات میوه بیندازید. با این كار فیبر بیشتری به بدن رسیده و ‌مدت بیشتری احساس سیری می‌كنید.
 
هر روز داخل ماست دارچین بریزید تا چربی بسوزانید. دارچین یك ماده بی‌نظیر در افزایش متابولیسم است. خوردن روزانه نصف قاشق چای خوری دارچین كافی است تا در عرض یك ماه یك كیلو وزن كم كنید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha