یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 35870
سلامت نیوز: آنفلوآنزای معده اساسا اصطلاح شایعی است كه برای عفونت ویروسی «گاستروآنتریت» یا همان ورم معده و روده به كار می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عفونت ویروسی «گاستروآنتریت» شامل التهاب معده و روده به دلیل فعالیت ویروس‌ها در دستگاه گوارش است. یك نكته بسیار مهم در هنگام مواجه با بیماری آنفلوآنزای معده این است كه این عضو می‌تواند التهاب ویروسی خود را محدود سازد و بنابراین معمولا به خودی خود بهبود می‌یابد. اما اگر این بیماری شما را نگران و رنجور كرده است، اولین اقدام موثر این است كه رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا به درمان مشكل خود كمك كنید. برای این منظور فقط كافی است مایعاتی را كه بدنتان در طول بیماری از دست داده، جایگزین كنید. به این ترتیب خواهید دید كه در طول یك مدت كوتاه بهبود خواهید یافت. همچنین باید مراقب تغذیه خود در زمان ابتلا به آنفلوآنزای معده باشید.

به گزارش پایگاه اینترنتی هیلبلاگ، هرچند برخی افراد معتقد هستند كه نوشیدن مایعات كافی برای جبران آب و الكترولیت‌های ازدست رفته به منظور بهبود این بیماری كافی است اما توجه به این نكته بسیار حیاتی است كه برخی از مواد غذایی می‌توانند این بیماری را تشدید كنند و منجر به آسیب دیدگی بیشتر معده و روده شوند. بنابراین توجه به یك برنامه تغذیه‌ای مناسب در این شرایط حائز اهمیت است.

یك قانون مهم برای فرد مبتلا به این عفونت ویروسی، استراحت دادن به روده‌ها است. البته این قانون به معنی نخوردن و گرسنه ماندن نیست بلكه منظور از آن، خوردن مواد غذایی ملایم، سبك و با هضم راحت شامل موز، برنج، سیب و نان تست است. با این نوع مواد غذایی، دستگاه گوارش هرگز دچار فشار و استرس نمی‌شود.

زمانی كه از این عفونت خلاص شدید، باید از مصرف هر غذایی كه دوباره موجب بروز این مشكل می‌شود، پرهیز كنید. پیشگیری از آنفلوآنزای معده بسیار مهم است چون ابتلا به آن خطر دی‌هیدراته شدن (از دست رفتن آب بدن) را تشدید می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha