سلامت نیوز: مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با سینا در مورد بیمه درمانی پزشکان اظهار داشت:« درآخرین جلسه هیئت امنا مصوب کردیم که دانشگاه ها موظف هستند دستیاران متخصص و phd خود و همچنین خانواده‌هایشان را بیمه درمانی کنند.»

وزیر بهداشت درپاسخ به اینکه چه کسی باید هزینه های حوادث وخساراتی که حین عمل برای پزشکان اتفاق می افتد را پرداخت کند، گفت:« درواقع این نوع پزشکان بیمه هستند
بیمه پزشکان از کار افتاده براساس قوانین کشوری است چرا که شاغل کشوری به حساب می آیند. به همین دلیل زمانی که این پزشکان بیکار شوند بیمه شان همانند دیگر کارمندان بازنشسته خواهد بود.اما نه بیمه ای که مانند سایر بیمه ها تلقی شود. پزشکان خودشان را برای این گونه حوادث بیمه می کنند که درصورت چنین اتفاقاتی هزینه های آن‌ها تامین خواهد شد.»

وی افزود :«اکثر مراکز دولتی در بیمه شدن پزشکان کمک خواهند کرد، مثلا اگرپزشکی به صورت تمام وقت جغرافیایی در دانشگاه فعالیت داشته باشد درحقیقت این دانشگاه ها هستند که تمام و یا بخشی ازهزینه های پزشک را می‌پردازند. اما پزشکانی که در بخش‌های خصوصی کار می‌کنند و یا در دانشگاهی هستند که متعلق به بخش خصوص باشد موظف هستند که خود را بیمه کنند و درهمین خصوص دانشگاه‌ها را موظف کردیم که دستیاران خود را بیمه کنند.»

وحید دستجردی درمورد بیمه پزشکانی که بازنشسته می شوند اذعان کرد: «بیمه پزشکان از کار افتاده براساس قوانین کشوری است چرا که شاغل کشوری به حساب می آیند. به همین دلیل زمانی که این پزشکان بیکار شوند بیمه شان همانند دیگر کارمندان بازنشسته خواهد بود.»

منبع: سینا نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha