یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 35881

حبوبات، منابع گیاهی حاوی مقادیر زیادی پروتئین، كربوهیدرات و مواد معدنی شامل آهن، كلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌ها بویژه ویتامین‌های گروه ب هستند.

سلامت نیوز: حبوبات، منابع گیاهی حاوی مقادیر زیادی پروتئین، كربوهیدرات و مواد معدنی شامل آهن، كلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌ها بویژه ویتامین‌های گروه ب هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حبوبات، مواد غذایی كم چرب با خواص زیاد و بسیار مفید برای بدن هستند. حبوبات منبع مهم پروتئین گیاهی و گلوسیدها محسوب می‌شوند.

سایت اینترنتی هوفودز در مقاله جدیدی منتشر كرد: حبوبات با وجود خواص زیادی كه دارند فاقد برخی از اسیدهای آمینه هستند و به همین خاطر است كه اغلب با موادغذایی دیگر مثل غلات و مواد غذایی چرب مصرف می‌شوند تا كمبود این اسید آمینه‌ها جبران شود. معمولا توصیه می‌شود كه حبوبات را قبل از پختن، یك شب كامل در آب خیس كنید و در یخچال بگذارید. با این روش حبوبات زودتر می‌پزند و آنزیم‌های بیشتری آزاد می‌كنند كه در نتیجه به هضم آنها كمك می‌كند.

حبوبات همچنین سرشار از موادی به نام «فیتونوترنیت‌ها» هستند كه ماده‌ای موثر برای مقابله با بیماری‌های مختلف است. حبوبات منبع مرغوبی از «فولات» یا همان ویتامین ب 9 هستند كه در مادران باردار باعث رشد مناسب جنین می‌شود. این مواد غذایی هم چنین برای افراد دیابتی مفید هستند. مصرف حبوبات برای قلب نیز سودمند است چون میزان كلسترول مضر (LDL) و همچنین میزان تری گلیسیرید را كاهش می‌دهند.

پزشكان معتقد هستند افرادی كه قصد دارند جذب چربی‌های اشباع شده و مضر را كاهش دهند می‌توانند حبوباتی چون لوبیا و عدس را جایگزین گوشت قرمز كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha