سلامت نیوز: شاید اخبار زیادی از تولید امواج پارازیتی در کشور و به خصوص در شهر تهران شنیده باشید؛ امواجی که به گفته بسیاری از پزشکان در بروز انواع بیماری و سرطان‌ها تاثیر بسزایی دارند. رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران یکی از همین پزشکان است که به مسئولین وزارت بهداشت در مورد عوارض این امواج پارازیتی بیش از پیش هشدار می‌دهد. در این زمینه با وی به گفت‌وگو پرداختیم.

دکتر ایرج خسرونیا، به سینانیوز گفت: «انواع پارازیت‌های ماهواره‌ای، روی مغز و اعصاب، پوست و بینایی مردم اثر بدی دارد. همچنین با توجه به نتایج تحقیقاتی که در گذشته انجام شده است، پارازیت‌های موجود در فضا، تاثیر بسیار زیادی بر سلامتی زنان باردار و جنین آنها دارد، به‌طوری‌که حتی خطر سقط جنین نیز برای این زنان وجود دارد و بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی را در این جنین‌ها به شدت افزایش می‌دهد. بنابراین باید از زنان باردار محافظت بیشتری شود.»

وی ادامه داد: «امواج پارازیتی مستقیما بر سیستم عصبی انسان اثر داشته و تجربه ثابت کرده است کسانی که در کارخانجات و مراکز تولید امواج پارازیتی کار می‌کنند، بیشتر دچار ناراحتی‌های مغز و اعصاب و پوستی می‌شوند.»

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران با بیان اینکه اغلب مردم از عوارض این پارازیت‌ها آگاه نیستند، گفت: «کسانی که اجازه می‌دهند آنتن‌های تلفن همراه در بالای منازلشان نصب شود، باید بدانند که ضرر زیادی به سلامتی خود زده‌اند؛، زیرا این آنتن‌ها نه تنها اثرات بسیار مضری بر پوست و اعصاب و روان آن‌ها دارد بلکه به بروز انواع سرطان نیز کمک شایانی می‌کند. بنابراین، این افراد باید به سلامتی خود بیش از پیش اهمیت دهند.»

خسرونیا تصریح کرد: «از نظر متخصصان داخلی، تاثیرات پارازیت‌ها بر بدن انسان به اثبات نرسیده است، اما وقتی این پارازیت‌ها بر مغز و اعصاب تاثیر بگذارد، به طور حتم سایر اعضای بدن را نیز درگیر می‌کند. به‌طوری‌که افراد در معرض این امواج، انواع اضطراب و هیجان‌ها را تجربه می‌کنند. همچنین انواع پارازیت‌های ماهواره‌ای بر سیستم شنوایی افراد تاثیر سوء دارد و ممکن است در بلند مدت اثر خود را نشان دهد.»

وی در پایان افزود: «مسئولان وزارت بهداشت با توجه به هزینه‌های سنگینی که درمان این بیماری‌ها دارند، باید حداقل آگاهی رسانی را در این زمینه به عموم مردم داشته باشند تا از شدت عوارض این بیماری‌ها کاسته شود.»

منبع: سینا نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha