سلامت نیوز: معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت، با بیان این كه تزریق واکسن آنفلوانزا تا 75 درصد از بروز این بیماری پیشگیری می‌کند، گفت: اگر فردی در سال گذشته این واکسن را دریافت کرده باشد احتمال ابتلا به این بیماری در سال جدید بسیار کم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمود نبوی در برنامه همایش کشوری آنفلوانزا در همدان گفت: ویروس نوع A و B آنفلوانزا علائم بسیار شدیدی دارد و مسؤول همه‌گیری آنفلوانزا در جامعه محسوب می‌شود و در حال تغییر است. هر سال نوع جدیدی از این ویروس‌ها بوجود آمده و در سراسر جهان پخش می‌شود و باعث ابتلای افراد به آنفلوانزا می‌شود.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت افزود: تمام افرادی که بیماری‌های خاص شامل سرطان‌ها، صرع، بیماری‌های اعصاب، دیابت، مشكلات تنفسی، زنان باردار و کودکان زیر پنج سال دارند و افراد بالای 65 سال لازم است که در برابر آنفلوانزا خود را واکسینه کنند.

دکتر نبوی خاطرنشان کرد: چند سال گذشته برنامه واکسیناسیون در کردستان برای 200 نفر صورت گرفت که در سال بعد تعداد مبتلایان به آنفلوانزا از نصف هم کمتر شد که این امر نشان دهنده اهمیت تزریق به موقع واکسن آنفلوانزا است.

وی یادآور شد: برنامه همایش کشوری آنفلوانزا هر ساله در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود و امسال استان همدان میزبان این همایش یک روزه شده است. این همایش به صورت دوره آموزشی با هدف مدیریت درمان و پیشگیری از بیماری آنفلوانزا برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی برگزاری این همایش تبادل اطلاعات مسؤولان، متخصصان و کارشناسان و بهره‌گیری از دانش روز در زمینه این بیماری است.

دکتر نبوی در پایان افزود: در این همایش فوکال ‌پوینت‌های علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، کارشناسان این برنامه به تعداد 100 نفر و نیز از مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha