سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای بهبود اوضاع بیمارستانها تغییر مدیریت تنها اقدامی نیست که بتواند مشکلات را حل کند بلکه موضوع مهم افزایش آموزش‌هاست.

حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با فارس درباره کیفیت بخشی به بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه اظهار داشت: از روزی که سمت ریاست این دانشگاه را به عهده گرفته‌ام، به دنبال کیفیت بخشی به بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه هستم.

وی افزود: بیشتر وقت ما را برنامه‌ریزی برای کیفیت بخشی به مجموعه‌های درمانی این دانشگاه گرفته است؛ این کیفیت بخشی اولویت بندی دارد که از اورژانس‌ها آغاز شده و سپس آی‌سی‌یوها و در نهایت بخش‌ها را در بر می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: اصلاح فیزیکی فضاها، آموزش پرسنل، تربیت نیروی انسانی و برطرف کردن کمبودهای نیروی انسانی از برنامه‌های ما در این دانشگاه است البته این از برنامه‌هایی است که در اختیار ما بوده و در مورد بخش دیگری که در اختیار ما نیست، نمی‌توانیم کاری انجام دهیم؛ مثلاً تأمین نیروی انسانی نیاز به مجوزهایی دارد که باید این مجوزها را کسب کرد.

وی درباره اصلاح ساختارهای فیزیکی بعضی بخش‌ها اظهار داشت: با اعتبارات اخذ شده، کمک خیرین و کمک‌های وزارت بهداشت برخی نیاز‌ها رفع شده اما نیازهای ما خیلی بیشتر از اینهاست.

ابوالقاسمی درباره تغییر مدیریت بیمارستان‌ها برای بهبود کیفیت ارائه خدمات اظهار داشت: تغییر مدیریت تنها چیزی نیست که بتواند به تنهایی مشکل را حل کند بلکه مهم بالا بردن آموزش‌هاست.
 
وی گفت: اینکه افراد بتوانند مدیریت خود را با نیازها، مطالبات و رضایتمندی مردم تطبیق دهند، مهم است و باید دید که مدیران ارشد به این موضوع پایبند هستند یا نه، اگر سیاست‌گذاران و مدیران ارشد به این موضوع اعتقاد محکم داشته باشند، لزومی در تغییر مدیریت گسترده نداریم و می‌توانیم با بسیاری از مدیران فعلی کار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha