چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 359

تحقیقات نشان می دهد كه با استفاده از فناوری كشت سلول های بنیادی می توان نوع خاصی از سلول خاكستری مغز را تكثیر و در بافت های مغز افراد مبتلا به صرع جایگزین كرد . این روش گام بزرگی در درمان بیماری صرع به حساب می آید.

ابداع روش جدید درمان بیماران مبتلا به صرع

به نقل از پایگاه خبری آسوشیتد پرس؛ پژوهشگران با استفاده از فناوری كشت سلول های بنیادی به دنبال این هستند كه با پیوند مغز در موش ها این عمل را در انسان ها انجام دهند.
بنابراین گزارش از نشانه های موفقیت آمیز بودن این روش جدید این است كه این بافت های جدید سلولی در مغز پس از گذاشت یكسال هیچ گونه علامتی مبنی بر تبدیل شدن به سلول های سرطانی و جهش ژنی از خود بروز نداده اند.
این گزارش حاكی است؛ پزشكان معتقدند حتی با یك سلول می توان 10 تریلون سلول مغز از این قبیل تولید كرد كه این تعداد سلول های مغز 50 میلیون فرد بالغ را تامین می كند.
گفتنی است: این روش جدید كشت نوعی خاص از سلول های مغز می تواند منبع خوبی برای جایگزین كردن سلول های سایر بافت های مغز باشد و شاید بتوان گفت كه تهدید جدی برای مبارزه بیماری های پاركسینیون و آلزایمر و اختلالات مغز می باشد.
دكتر دنیس استیندلر از مركز پزشكی دانشگاه فلوریدا این نوع سلول ها را كه در اوقع نوعی سلول های پشتیبان در مغز هستند جی لیال نامگذاری كرده و معتقد است این سلول ها اطمینان جراحی بیماران مبتلا به صرع را افزایش می دهند.
در مغز یك فرد بالغ این سلول های پشتیبان 50 برابر تعداد سلول های عصبی در مغز است و این سلول ها را از قسمت خاكستری مغز استخراج می كنند و با استفاده از فناوری كشت سلول های بنیادی به راحتی قابل تكثیر هستند.
یادآور می شود: نتایج این تحقیق كه در آینده به درمان بیماران مبتلا به صرع ختم می شود در شمار جدید جمله توسعه بر روی اینترنت قابل استرس خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha