یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 35900
سلامت نیوز: عادت نادرست در نوشیدن قهوه موجب کاهش انرژی ، افزایش استرس ، افزایش فشار خون و دیابت می شود.

حدود نود درصد بزرگسالان در آمریکا قهوه می نوشند و بیش از پنجاه درصد آنها روزانه بیش از سه فنجان قهوه مصرف می کنند.

موسسه ملی سلامت آمریکا در تحقیقاتی اعلام کرد ظرفیت تحمل افراد ، در برابر نوشیدن قهوه و کنار گذاشتن آن متفاوت است.

این موسسه افزود: نوشیدن صد میلی گرم قهوه معادل یک فنجان در روز و سپس کنار گذاشتن آن ، ممکن است موجب بروز علائمی چون سر درد ، افسردگی ، تهوع و درد ماهیچه ها شود.
 
کافئین می تواند تا حدودی برای بدن مفید باشد اما تحقیقاتی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته ، کامل نبوده است.

برخی سر دردها موجب می شود رگ های خونی گشاد شوند که کافئین به طور موقت آنها را تنگ می کند.

قهوه نیز ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش دهد اما قهوه ای که به عنوان یک نوشیدنی به همراه شکر در وعده صبحانه مصرف شود ، ممکن است موجب کاهش مقادیر زیادی از انرژی بدن شود.

موسسه ملی سلامت آمریکا همچنین تاکید کرد کافئین فشار خون را بالا می برد و موجب افزایش استرس ، اضطراب و واکنش های عصبی می شود.

کافئین موجود در قهوه موجب می شود فرد دوازده تا شانزده ساعت پس از نوشیدن آخرین فنجان ، احساس بیقراری و عصبانیت کند و خواب خوبی نداشته باشد.
 
قهوه همچنین با افزایش میزان قند خون ، موجب بروز دیابت می شود.
 
رئیس دانشگاه کورنل و همچنین متخصص روانشناسی و عادت های غذایی گفت :  برای ترک عادت های بد در نوشیدن قهوه ، هر روز پس از بیدار شدن از خواب ، مقداری آب بنوشید که این کار موجب می شود مصرف قهوه کاهش یابد.
 
استاد بخش روانکاوی و علوم رفتاری دانشکده پزشکی دوک هم گفت : افرادی که روزانه هشت فنجان قهوه می نوشند، می توانند با کنار گذاشتن تدریجی این عادت بد از بروز سر دردهای شدید جلوگیری کنند.
 
وی افزود: اما اگر روزانه دو فنجان قهوه مصرف می کنید، علائم کنار گذاشتن قهوه به احتمال زیاد ظرف دو تا سه روز از بین می رود. 

این متخصص تاکید کرد: بنابراین کاهش تدریجی مصرف قهوه ، رفته رفته میزان کافئین را در بدن کاهش می دهد.

وی همچنین جایگزین کردن چای به ویژه چای سبز را به جای قهوه که میزان کافئین کمتری دارد توصیه کرد و گفت آب میوه نیز جایگزین سالمی برای قهوه به شمار می رود ، اما باید از مصرف زیاد نوشیدنی های قندی خودداری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha