سلامت نیوز: پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در مطالعه‌ای میزان شوخ‌طبعی را در زنان و مردان مورد بررسی قرار دادند که نتایج نشان داد مردان طنز‌پردازان بهتری هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز، در این پژوهش، زنان و مردان در دوگروه قرار گرفتند و از آن‌ها خواسته شد تا در ۴۵ دقیقه برای۲۰ کارتون، خنده‌دار‌ترین شرح عکس‌ها را بنویسند. پس از پایان یافتن این مسابقه، نوشته‌های این دو گروه مورد ارزیابی‌ قرار گرفت و نتایج آن نشان داد که به طور کلی مردان از زنان در این رقابت موفق‌تر بوده‌اند و شرح‌های خنده‌دارتری برای این کارتون‌ها نوشته‌اند.

درحالی‌که اغلب مرد‌ها گمان می‌کنند که با شوخی‌هایشان می‌توانند زنان را تحت تاثیر قرار دهند و توجه آن‌ها را به خود جلب کنند، ‌ بررسی‌ها نشان داد که آن‌ها با جوک‌هایشان تنها می‌توانند توجه مردان دیگر را جلب کنند و چندان اثری روی زنان نمی‌گذارند.

از طرف دیگر در مسابقه‌ای از این دو گروه خواسته شد که چند جوک را روی کاغذ بنویسند و سپس این جوک‌ها در اختیار گروهی از خوانندگان قرار گرفت تا نظرشان را در مورد اینکه کدام یک خنده​دار‌تر است ابراز کنند. درمیان این افراد هم خوانندگان مرد حضور داشتند و هم زن. اما جالب این بود که هر دوی این‌ گروه‌ها جوک‌هایی را به عنوان بامزه‌ترین لطیفه‌ها انتخاب می‌کردند که نویسندگانش مرد بودند.

این انتخاب‌ها درحالی صورت می‌گرفت که خوانندگان اطلاعی در مورد جنسیت نویسندگان این لطیفه‌ها نداشتند و به همین دلیل این ادعا را قوت بخشید که به طور کلی مرد‌ها بامزه‌تر از زنان هستند و می‌توانند کمدین‌ها و یا طنزپردازان بهتری شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha