سلامت نیوز: مدیركل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت اظهار كرد: آموزش جنسی به كودكان باید در جهت محافظت آن‌ها از سوءرفتار جنسی باشد.

دكتر عباسعلی ناصحی در گفت وگو با ایسنا، درباره ضرورت آموزش جنسی به كودكان اظهار كرد: آموزش جنسی به كودكان را باید از دو جهت بررسی كرد. نخست آن‌ كه كودكان باید با كاركرد اعضای بدن خود به خوبی آشنا شوند علاوه برآن بدانند چگونه باید از خود محافظت كنند تا مورد سوءاستفاده جنسی قرار نگیرند.

وی با بیان این ‌كه در نهایت هدف عمده آموزش جنسی به كودكان این است كه از سوء رفتار جنسی با كودكان جلوگیری شود، افزود: البته این به آن معنا نیست كه آموزش رفتارها و روابط جنسی به كودكان آموزش داده شود كه باید گفت كاملا غلط است بلكه آموزش باید در جهتی باشد كه كودك محافظت شود.

به گفته مدیركل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، آموزش جنسی باید از طریق والدین، مهدهای كودك و مدارس به كودكان منتقل شود.

ناصحی درباره میزان شیوع انحرافات و اختلالات جنسی در كشور عنوان كرد: آماری در این خصوص وجود ندارد و بیشتر اوقات این مسائل از سوی خانواده‌ها مخفی باقی می‌ماند و اطلاعاتی نیست كه بتوان به راحتی آن را كسب كرد علت آن هم شرم و حیا و مسائل فرهنگی حاكم بر جامعه ماست.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا می‌توان گفت اختلالان روانی منشا انحرافات جنسی در بزرگسالان است، اظهار كرد: یكی از علل مهم مشكلات جنسی در بزرگسالان این است كه این افراد در كودكی مورد سوء رفتار جنسی قرار گرفته‌اند و اغلب افرادی كه در بزرگسالی گرفتار اختلالات جنسی هستند، افرادی بوده‌اند كه در سنین كودكی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha