نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ظرفیت و توان تولید شیر خشک مورد نیاز کشور را داریم، گفت: متأسفانه کاهش تولید شیر، افزایش واردات شیر خشک به کشور را به دنبال داشته است.

از تولید کننده شیر به وارد کننده شیر خشک تبدیل شدیم
سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ظرفیت و توان تولید شیر خشک مورد نیاز کشور را داریم، گفت: متأسفانه کاهش تولید شیر، افزایش واردات شیر خشک به کشور را به دنبال داشته است.

 کاظم فرهمند در گفت‌وگو با خانه ملت با هشدار از کاهش شدید تولید شیر در کشور گفت: متأسفانه بی توجهی های دولت به بخش کشاورزی و به ویژه دامداری ها افت شدید تولید شیر در کشور را به دنبال داشته است.

نماینده مردم مهریز بافق، ابر کوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون کاهش تولید شیر در کشور موجب افزایش واردات شیر خشک به کشور و مصرف ان در کارخانه های لبنیات شده است.

وی با بیان اینکه کارخانه های لبنیات کشور توان و ظرفیت تولید شیر خشک را دارند گفت: بی توجهی به مشکلات دامداری ها کاهش تولید شیر در کشور را موجب شد و این اتفاق کشور را به یکی از واردکنندگان شیر خشک تبدیل کرده است.

فرهمند تصریح کرد: افزایش هزینهای تولید و دو برابر شدن قیمت علوفه تولید شیر را در کشور به دنبال داشته است که این موضوع با اجرای ناقص هدفمند کردن یارانه ها تشدید نیز شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون مشکل تنها کاهش تولید شیر در کشور نیست و بلکه بدهی دولت به صنایع لبنیات و ورشکستگی این کارخانه ها نیز مشکلاتی را به وجود آورده است که دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه کاهش تولید شیر در کشور در ماه های اینده مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، گفت: با توجه به شروع فصل سرما و افزایش مصرف شیر به طور حتم استمرار وضعیت کنونی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد واین توجه ویژه دولت برای حل سریع مشکلات موجود را می‌طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha