یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف انگور قرمز به همراه هسته برای بیماران قلبی مفید است.

سلامت نیوز: یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف انگور قرمز به همراه هسته برای بیماران قلبی مفید است.

بهناز عباسی‌مقدم، کارشناس ارشد تغذیه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: تغذیه نامناسب زمینه‌ساز بروز بیماری‌ها غیرواگیر است؛ بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی با تغذیه نامناسب حتی در سنین پایین نیز افراد را مستعد ابتلا به این بیماری‌ها می‌کند.

وی افزود: نوع تغذیه نامناسب برای بیماران قلبی باعث می‌شود عروق و رگ‌های تأثیرگذار قلب درگیر بیماری‌های مختلف ‌شوند؛ یعنی رسوب مواد نامناسب رگ‌های قلب باعث تنگی رگ‌ها و اختلال در گردش خون می‌شود.

عباسی‌مقدم تصریح کرد: حتی اشخاص به دلیل استفاده از رژیم غذایی نامناسب از سنین 15 تا 18 سالگی دچار تنگی عروق قلب می‌شوند؛ درمان سکته‌های قلبی در سنین پایین‌تر بسیار مشکل است، چرا که رگ‌های قلب رشد کافی پیدا نکرده‌اند.

وی در خصوص مواد غذایی مضر برای قلب تصریح کرد: مصرف روغن فراوان و روغن‌های چندبار سرخ شده فاقد آنتی‌اکسیدان و مواد قندی در حد زیاد زمینه‌ساز تجمع رسوبات در رگ‌های اصلی قلب بشود.

این کارشناس ارشد تغذیه تأکید کرد:بهتر است مصرف میوه‌جات و سبزیجات تازه به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها که مانع رسوب چربی‌ها در دیواره رگ‌های قلب می‌شوند در رژیم غذایی همه افراد به خصوص بیماران قلبی قرار گیرد؛ همچنین مصرف روغن‌های کلزا، هسته انگور، زیتون و کنجد با حرارت ملایم که در حد سرخ شدن نباشد از جمله روغن‌های مفید برای مصرف می‌باشد.

وی افزود: روغن زیتون بیشترین فایده برای قلب را دارا است، چرا که حاوی اسید چرب مفید برای قلب است؛ همچنین مصرف سبزیجات و میوه‌جات حاوی رنگدانه‌های قرمز مانند توت فرنگی، شاتوت، تمشک، انگور قرمز به همراه هسته و گوجه‌فرنگی به خاطر وجود آنتی‌اکسیدان‌های مفید به بیماران قلبی توصیه می‌شود.

عباسی‌مقدم در خصوص مصرف انواع ماهی‌ها به دلیل دارا بودن امگا3 فراوان در ماهی اظهار داشت: مصرف ماهی‌هایی نظیر ساردین، سالمون، ماهی تن و ماهی خال‌مخالی نیز به دلیل داشتن امگا3 فراوان برای قلب مفید است.

وی مصرف انگور قرمز به همراه هسته آن را دارای خاصیت درمانی برای بیماران قلبی دانست و گفت: کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عصاره هسته انگور قرمز باعث پاک شدن عروق قلبی از رسوبات می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha