سلامت نیوز: دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اخیرا تصمیمات بسیار جدی در برخورد شدید با سران مافیای مواد مخدر گرفته شده است که اثرات آن به زودی مشاهده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری مصطفی محمدنجار اظهار داشت: در امر مبارزه با مواد مخدر بسته همه جانبه‌ای را در نظر گرفتیم که در آن پیشگیری، درمان و مقابله با عرضه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حوزه پیشگیری، همه حوزه ها مورد نیاز را بسیج کردیم به طوری که در حال حاضر مبلغ 5 میلیارد تومان به وزارت علوم آموزش و پرورش در نظر گرفتیم همچنین 10 میلیارد تومان امسال برای صدا و سیما تخصیص دادیم.

محمدنجار تصریح کرد: سند جامع پیشگیری را ابلاغ کردیم که بر اساس آن امر پیشگیری از مواد مخدر در حال اجراست.

وی گفت: در حوزه درمان بر اساس قانون جدید ماده 15 و 16 را فعال کردیم که ماده 15 مراکز درمانی باید توسعه یابد تا معتادان بتوانند به آنجا مراجعه کنند و از متادون و سایر درمان‌های موجود استفاده کنند اما اگر مراجعه نکنند و تظاهر به اعتیاد کنند طبق ماده 16 آنها را به مراکز درمانی اجباری می‌برند.

محمدنجار تصریح کرد: اقدامات خوبی همچنین در زمینه اشتغال، مسکن و حمایت از ترک کنندگان اعتیاد در نظر گرفته شده است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در حوزه مقابله تصمیمات بسیار جدی در نظر گرفتیم که برخورد قاطع و شدید با سوداگران مرگ است.

وی اضافه کرد: در سفر اخیر به سیستان و بلوچستان تصمیمات ویژه‌ای گرفته شد که یکی بحث بستن گلوگاه‌های مرزی، فعال کردن ایست و بازرسی‌های جدید و تجهیز کردن آنها به سگ‌های موادیاب و ایکس‌ری و برخورد شدید با سران مافیای مواد مخدر در نظر داریم که درآینده اثرات آن را خواهیم دید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha