سلامت نیوز: مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تاكید كرد: بیمارستان‌های خصوصی فعلا باید به تعرفه‌ای كه وزارت بهداشت اعلام كرده پایبند باشند تا تعرفه‌های جدید در جلسه شورای عالی سلامت تصویب شود.

دكتر حسن آقاجانی با حضور در غرفه ایسنا در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاریها در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به لغو تعرفه‌های بخش خصوصی در سال جاری اظهار كرد: از آنجا كه برابر برنامه پنجم توسعه مرجع تعیین و اعلام تعرفه‌ها شورای عالی سلامت كشور است و با توجه به این كه این شورا هنوز شكل نگرفته، تعرفه‌های بخش خصوصی فعلا ملقی اعلام شده است.

وی ادامه داد: براساس توافقی كه میان سازمان نظام پزشكی و وزارت بهداشت صورت گرفته است تعرفه‌های مورد توافق نظام پزشكی و وزارت بهداشت به شورای عالی سلامت خواهد رفت تا درآنجا بررسی و تصویب شود.

آقاجانی تاكید كرد: با توجه به اینكه در سال اول برنامه پنجم توسعه قرار داریم، باید به راهكار قانونی تعیین تعرفه‌های درمان كه در این برنامه شورای عالی سلامت متولی آن است، پایبند باشیم.

وی با اشاره به اینكه دولت باید تركیب و اعضای شورای عالی سلامت را به زودی مشخص كند، ابراز امیدواری كرد كه تا پایان امسال این شورا تشكیل جلسه دهد تا تكلیف تعرفه‌ها نیز مشخص شود.

وی درباره سرنوشت مردم و بیمارستانها در شرایطی كه تعرفه‌های بخش خصوصی ملقی اعلام شده است به ایسنا گفت: تعرفه‌ای كه ابتدای امسال اعلام شد مورد توافق نظام پزشكی و وزارت بهداشت بوده و براساس محاسباتی پیش‌بینی شده است. بنابراین بیمارستانها فعلا نباید خارج از چارچوب این تعرفه وجهی از مردم دریافت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha