سلامت نیوز: عضو انجمن گوش، گلو و بینی ایران گفت: اگر سرماخوردگی‌ بعد از 5 روز به جای بهتر شدن، بدتر شود، ممکن است نشان دهنده عفونت سینوس‌ها باشد.

ابراهیم رزم‌پا در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:‌ سینوزیت ممکن است متعاقب سرماخوردگی ایجاد شود، با این تفاوت که سرماخوردگی بعد از یک هفته خوب می‌شود، ولی سینوزیت خیر.

وی افزود: سرماخوردگی‌ که بعد از 5 تا 6 روز به جای بهتر شدن، بدتر شود، ممکن است نشان دهنده عفونت سینوس ها باشد. به این عفونت، سینوزیت حاد می‌گویند به طوری که بیمار از قبل هیچ مشکلی نداشته و با یکبار سرماخوردگی شدید دچار سینوزیت شده ‌است.

رزم‌پا با بیان اینکه میزان کمی از سرماخوردگی‌‌ها به سینوزیت منجر می‌شوند گفت: درمان این بیماری معمولاً طبی است، یعنی ترجیح بر این است کسانی که سینوزیت دارند را جراحی نکنیم، مگر آنکه معالجات غیربالینی آنها غیر‌قابل علاج باشد.

این متخصص گوش ادامه داد: به ‌طور متوسط کمتر از یک ‌درصد افرادی که سینوزیت دارند و به پزشک مراجعه می‌کنند، به جراحی نیاز پیدا خواهند کرد؛ یعنی درمان دارویی در اولویت است، اما نکته مهم این است که اگر درمان آنتی‌بیوتیکی کامل نشود، فرد در معرض خطر سینوزیت مزمن قرار می‌گیرد و به همین خاطر باید سینوزیت حاد را به ‌طور کامل طبق دستور پزشک درمان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha