سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 35987
سلامت نیوز: ما خیلی عادت نداریم که پوست مان را با یک مادۀ چرب پاک کنیم. با این حال، روغن های پاک کننده دارند جای خود را در ژاپن و ایالات متحده برای پاک کردن آرایش باز کرده اند....

 روغن های پاک کننده به چه دردی می‌خورند؟
پاک کردن با یک روغن؟ این کار کمی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا این چربی ها (چربی سلول های سبوم و چربی های موجود در مواد آرایشی) هستند که ما می‌خواهیم از روی صورت مان پاک شان کنیم. و با این حال، روغن ها مناسب اند! علت استفاده از روغن های پاک کنندۀ آرایش این است که این روغن ها دارای یک ساختار شیمیایی شبیه به سلول های چربی موجود بر روی صورت ما هستند و می‌توانند آنها را در خود حل کنند.

توانایی این روغن ها به حدی است که مورد تحسین افرادی که زیاد آرایش می‌کنند قرار گرفته است، مواد آرایشی این افراد شامل مواد ضد آب و مواد سرشار از رنگ دانه ها هم بوده است.
 
روغن پاک کنندۀ آرایش را چگونه باید مصرف کرد؟
روش استفاده از این روغن بسیار متفاوت از دیگر پاک کننده های آرایشی است. برای شروع، دست ها و صورت تان باید کاملاً خشک باشند. اندکی روغن پاک کننده (اندازۀ یک فندق) کف دست تان بگذارید و آن مقدار را بین دو دست تان تقسیم کنید، سپس روی صورت تان بمالید. در این مرحله، ماساژ اجباری نیست... اما اگر انجام شود بسیار خوب است!

سپس باید روغن پاک کننده را با آب ولرم حل کنید و به همۀ جای صورت تان برسانید؛ در این حالت روغن حالت شیر مانند پیدا می‌کند. در پایان، صورت تان را کامل آبکشی نمایید و سپس باید حوله خشکش کنید.
 
چرا روغن های پاک کننده توصیه می‌شوند؟
استفاده از این روغن ها این امکان را می‌دهد که اغلب اوقات بتوانید آرایش چشم تان را پاک کنید بدون اینکه آرایش بقیۀ قسمت ها از بین برود.صورت را خشک نمی‌کنند اما بر خلاف آنچه که ما تصور می‌کنیم پوست را چرب تر هم نمی‌کنند... بنابراین، این روغن ها برای پوست های مختلط بسیار خوب هستند.

ترکیب ملایم و غنی این روغن ها، پاک سازی آرایش را تبدیل به لحظات لذت بخشی می‌کند.
این روغن ها حاوی روغن های گیاهی هستند که علاوه بر پاک کنندگی خواص دیگری هم دارند؛ آنها ویتامین ها و عوامل رطوبت زا را به پوست صورت منتقل می‌کنند.
   
مضرات روغن های پاک کنندۀ آرایش چیست؟
با این که این روغن ها فواید بسیار زیادی دارند، با این حال برای همۀ افراد توصیه نمی‌شوند...
این روغن ها مضراتی هم دارند:

تمام روغن ها خوب نیستند! ترکیب ها و عطرهای شان متفاوتند، بنابراین تضمینی برای مفید بودن بعد از اولین مصرف وجود ندارد.

آبکشی پوست روغنی سخت است (روی برخی از پوست ها و برخی از محصولات). به طور کلی، استفاده از آب ولرم و گرم مفیدتر است، اما برخی از مصرف کننده ها، بعد از استفاده از روغن نیاز به یک تونیک دارند.

بسیاری از روغن ها بر پایۀ روغن های معدنی به دست آمده اند، که در واقع از نفت تهیه شده اند. تأثیرگذاری آنها کم نیست ولی خیلی هم طبیعی نیستند. بنابراین اگر این موضوع برای تان اهمیت دارد، قبل از خرید محصول حواس تان به عناصر تشکیل دهندۀ آن باشد.

منبع: سیمرغ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha