سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 35988
سلامت نیوز: رییس چهارمین كنگره بین‌المللی «هپاتیت تهران» از كبد چرب به عنوان بمب ساعتی قرن جدید برای دنیای بشری تعبیر كرد و افزود: این بمب ساعتی حاصل بی‌تحركی، رژیم غذایی نامناسب، استفاده از فست فودها و بالاخره رشد فزاینده پدیده چاقی در دنیاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دكتر سیدموید علویان با بیان این كه بی‌توجهی به عارضه چاقی در نهایت به بیماری‌های قلب و عروق، بیماری دیابت و سكته‌های مغزی منجر می‌شود، اظهار كرد: كبد چرب هم از دیگر عوارض پدیده چاقی است كه قابلیت پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: افراد برای جلوگیری از بروز عوارض شدیدتر كبد چرب، باید رژیم غذایی مناسب را رعایت كنند، تحرك جسمانی و فعالیت فیزیكی بیشتری داشته باشند و از استعمال دخانیات پرهیز كنند تا در نهایت كبد سالمی داشته باشند.

رییس چهارمین كنگره بین‌المللی «هپاتیت تهران» توصیه كرد كه نوشیدن یك فنجان قهوه در روز برای سلامت كبد سودمند است در مقابل استعمال دخانیات با عوارض كبدی و حتی سرطان كبد همراه است.

دكتر علویان یادآور شد: برای داشتن كبدی سالم باید ضمن داشتن زندگی سالم و به دور از رفتارهای پرخطر اعم از اعتیاد تزریقی و رفتارهای جنسی پرخطر، تغذیه سالم، تحرك به میزان كافی و در صورت ابتلا به بیماری‌ها هم مراجعه به هنگام به پزشك متخصص داشت.

رییس چهارمین كنگره بین‌المللی «هپاتیت تهران»، بیماری كبد چرب غیرالكلی (NAFLD) را از محورهای علمی این كنگره برشمرد و افزود: این كنگره از دوم تا پنجم آذر ماه با حضور اساتید و پژوهشگران برجسته ایران و جهان در بیمارستان میلاد و دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار می‌شود.

به گفته وی، چهارمین كنگره بین‌المللی «هپاتیت تهران» نوعی آماده سازی و ایجاد انسجام بین مراكز تحقیقاتی و علمی كشور و ارتباط با مراكز علمی روز دنیا برای تبادل آخرین یافته‌های علم پزشكی در زمینه كبد و گوارش است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha