سلامت نیوز: مدیر کل مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: صندوق حمایت از خانواده معتادان بهبود یافته برای نخستین بار با حمایت خیرین تشکیل می شود و یکی از مهمترین اهداف این صندوق کمک به اشتغال معتادان پاک شده است.

محمد صادق فتح اللهی در گفت و گو با فارس در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: تجربه نشان داده است که هر زمان که مردم و سرمایه اجتماعی حضور آنان به صحنه آمده توانسته ایم مشکلات و بحرانها را پشت سر بگذاریم، پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نمونه ها و الگوهای موفق ورود مردم و استفاده از سرمایه های اجتماعی است.

وی گفت: یکی از مهمترین ظرفیتهای اجتماعی در کشور استفاده از پتانسیل خیرین است که فعالیت خیرین سلامت و خیرین مدرسه ساز نمونه های موفق این تجربه است.

مدیر کل مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: با استفاده از این تجربه هفته گذشته گروهی از خیرین استان تهران را جمع کردیم و طی جلسه ای ایده حمایت و همکاری آنان را برای کمک به خانواده معتادان پاک شده و اشتغال این افراد مطرح کردم در ابتدا این افراد این نگاه را داشتند که به ندرت ممکن است یک معتاد واقعاً ترک کند اما وقتی واقعیتها و آمار 400 هزار معتاد بهبود یافته کشور را به آنان اعلام کردیم نه تنها قانع شدند بلکه از تشکیل این صندوق و کمک به بازگشت این افراد به زندگی عادی استقبال کردند.

وی ادامه داد: حدود 65 درصد معتادان بهبود یافته کشور متأهل هستند در حالی که در گذشته شاغل بوده و حتی بسیاری از آنان استاد کار و افراد با تجربه در حرفه خود بوده اند اما متأسفانه به علت انگ اعتیاد دیگر امکان اشتغال برای آنان فراهم نشده است و به همین علت خانواده این افراد همواره در رنج و سختی زندگی می کنند.

فتح اللهی گفت: بر این اساس پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از خانواده معتادان بهبود یافته در جلسه آتی ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور رئیس جمهوری یا معاون اول وی تصویب می شود و بعد از آن با ورود خیرین عرصه کنترل اعتیاد و حامی خانواده معتادان بهبود یافته این صندوق تا پایان امسال تشکیل می شود.

وی افزود:‌ البته خانواده های معتادانی که تحت حمایت این صندوق قرار می گیرند شرایطی دارند و باید مدت مشخصی از ترک و بهبود کامل فرد معتاد گذشته باشد ضمن اینکه این صندوق از خانواده معتادان یا قاچاقچیان زندانی حمایت نمی کند و فقط برای حمایت از خانواده معتادان بهبود یافته مانند کمک به اشتغال این افراد تشکیل می شود که البته این جزئیات در اساسنامه این صندوق مشخص و تعریف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha