سلامت نیوز: یک شرکت آمریکایی در حال اختراع نوعی کفش برای کودکان و بیماران آلزایمری است که از گم شدن آنها جلوگیری می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا، شرکت آمریکایی مختصص فناوری تعیین موقعیت  GTX با همکاری یک شرکت تولید کفش اتریکس در حال تولید یک اختراع ساده اما بسیار با اهمیت است.

این دو شرکت هم اکنون بر روی پروژه طراحی و تولید کفشی کار می کنند که مجهز به سیستم تعیین موقعیت از طریق ماهواره  GPS است و می توان از طریق آن کودکان یا بیماران آلزایمری را زیر نظر داشت و از گم شدن آنها جلوگیری کرد.

بر پایه این گزارش، هدف از این اختراع پیدا کردن بیماران آلزایمری در ساعات اولیه گم شدن آنها است به ویژه که این دسته از بیماران وقتی دچار اضطراب می شوند برخلاف دیگران درخواست کمک نمی کنند بلکه در جایی دور از انتظار مخفی می شوند و همین امر علت مرگ بسیاری از آنها بر اثر تشنگی یا زخمی شدن در محل اختفای آنها می شود.

پژوهش ها نشان می دهد که 60 درصد بیماران آلزایمری در مرحله ای دچار اضطراب و دستپاچگی می شوند و نمی توانند برای خود را تشخیص دهند یا خانه های خود را بیابند.

صاحبان این اختراع می گویند انسان معمولا تمایل دارد کفش های خود را در خارج از خانه از پا خارج نکند که همین امر کفش را تبدیل به بهترین وسیله برای کارگذاشتن دستگاه GPS در آن نسبت به سایر وسایل از جمله دستبند می کند که ممکن است بیمار دچار آلزایمر آن را از خود جدا کند.

بر پایه این گزارش، این کفش بزودی به بازار خواهد آمد و کسانی که تمایل به خرید آن از طریق شبکه اینترنت دارند می توانند آن را با قیمت 299 دلار خریداری کنند و هزینه اشتراک سیستم تعیین موقعیت نیز ماهانه نزدیک به 35 دلار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha