سلامت نیوز: یک پژوهش جدید در آمریکا نشان داد بسیاری از مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر IBS، سالهای طولانی در گذشته از فشارهای روانی رنج می برده اند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پژوهشگران کلینیک پزشکی مینیسوتای آمریکا در جریان تحقیقات خود از 2 هزار و 623 نفر دریافتند که شوک های عصبی و عاطفی نظیر طلاق، مرگ عزیزان، تصادف، بدرفتاری جسمی یا روانی در بین کسانی که از بیماری سندرم روده تحریک پذیر رنج می برند؛ شایع بوده است.

خانم یوری سایتو لووتوس، مسئول این پژوهش گفت: فشار شدید با ابتلا به بیماری سندرم روده تحریک پذیر در ارتباط است و بدرفتاری در جریان کودکی در بیش از 50 درصد بیماران مبتلا به این وضع نمایان شده است.

وی افزود: اکثر تحقیقات انجام شده بر روی بدرفتاری بوده است و به بررسی سایر شوکه های عصبی و روانی نپرداخته است اما این، اولین پژوهش در نوع خود است که به انواع متعدد شوکها و ضربه های روحی و زمان آن پرداخته است.

این پژوهشگر گفت: شوک ها و ضربات روحی و عاطفی چه بسا مغز و روده را دچار بیشترین حساسیت می کند و درک ارتباط احتمالی بین دچار شدن به فشار روحی و روانی و ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر برای پزشکان و بیماران بسیار مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha