در حالی كه مبتلایان به ام اس طی ماه‌های اخیر با چالش‌های دارویی مانند افزایش چند برابری قیمت‌ داروهای خود روبرو بوده‌اند، به گفته مدیر خدمات اجتماعی انجمن« ام اس»، در حال حاضر لازم است آنان برای تهیه دارو به قیمت ارزان‌تر، نسخه‌های خود را به یكی از شعبات تامین اجتماعی ارائه دهند تا پس از تایید، بتوانند داروهای ربیف، سینووكس و بتافرون را با قیمت‌های كاهش یافته تهیه كنند.

سلامت نیوز: در حالی كه مبتلایان به ام اس طی ماه‌های اخیر با چالش‌های دارویی مانند افزایش چند برابری قیمت‌ داروهای خود روبرو بوده‌اند، به گفته مدیر خدمات اجتماعی انجمن« ام اس»، در حال حاضر لازم است آنان برای تهیه دارو به قیمت ارزان‌تر، نسخه‌های خود را به یكی از شعبات تامین اجتماعی ارائه دهند تا پس از تایید، بتوانند داروهای ربیف، سینووكس و بتافرون را با قیمت‌های كاهش یافته تهیه كنند.

فاطمه هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در حال حاضر بسته چهارتایی سینووكس با قیمت 18 هزار تومان،15 ویال بتافرون به قیمت 98 هزار تومان،12ویال ربیف با قیمت 180 هزار تومان در اختیار مبتلایان به ام اس قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، قیمت داروهای ربیف و بتافرون تابستان افزایش یافت به‌ گونه‌ای كه قیمت 12ویال از ربیف به 420 هزار تومان، قیمت 15 ویال بتافرون به 370 هزار تومان و قیمت داروی سینووكس به 36 هزار تومان رسید اگر چه از اواخر تابستان این داروها به قیمت سابق بازگشت اما بسیاری از بیماران علیرغم داشتن بیمه تامین اجتماعی از لزوم تایید مجدد دفترچه بیمه و اخذ كد جدید از شعبات تامین اجتماعی جهت استفاده از دارو ارزان‌تر بی‌اطلاع هستند و این داروها را با قیمت گزاف قبلی تهیه می‌كنند.

به عبارت دیگر داروهای ام اس علیرغم پوشش بیمه تامین‌اجتماعی به قیمت واحد ارایه نشده و به صورت چند نرخی در داروخانه‌ها ارایه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha