سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 36026

آویشن داروی گیاهی ضد سرفه، ضد درد، ضد حساسیت و خلط آور قوی است که هنگام بروز سرما‌خوردگی می‌توان از آن استفاده کرد.

سلامت نیوز: استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آویشن داروی گیاهی ضد سرفه، ضد درد، ضد حساسیت و خلط آور قوی است که هنگام بروز سرما‌خوردگی می‌توان از آن استفاده کرد.

محمد صالحی سورمقی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بهترین روشی که می‌توان از بروز سرما خوردگی و آنفلوانزا پیش گیری کرد این است که بدن را مقاوم کنیم.

وی گفت: مصرف مرکبات سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کند و از بروز سرما خوردگی‌ها پیشگیری می‌کند همچنین مرکبات سرشار از ویتامین C است که قدرت دفاعی بدن را افزایش می‌دهد.

استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: ویتامین C در مرکباتی مانند لیموترش ، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای به وفور یافت می‌شود. در فصل زمستانی و پاییز می‌توان از سبزی و میوه بیشتری استفاده کرد به دلیل اینکه میوه‌ها و سبزی‌ها سرشار از مواد غذایی مفیدی هستند که بدن را ایمن می‌کند.

صالحی سورمقی ادامه داد: اگر افراد سرما خوردند و مشکلاتی مانند آبریزش بینی، سرفه، افزایش خلط و تب ایجاد شد، می‌توانند داروهای گیاهی مانند زنجبیل، گل بنفشه، گل ختمی و آویشن را استفاده کنند.

وی اضافه کرد: آویشن یک داروی ضد سرفه قوی است که 5 تا 6 دارو از این گیاه ساخته شده است همچنین آویشن یک داروی ضد درد، ضد تب، ضد حساسیت، خلط‌آور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha