سلامت نیوز: به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ مصطفی محمدنجار در گفت‌وگو با ایران پاک گفت: اطلاع‌رسانی یکی از مهم‌ترین ابزارهای مبارزه با موادمخدر است و در نقشة راه ستاد برای مبارزة متوازن و همه‌جانبه با موادمخدر جایگاه پراهمیتی دارد.

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اطلاع‌رسانی یکی از مهم‌ترین ابزارهای مبارزه با موادمخدر است، گفت: ما در عصر تأثیر فراوان رسانه‌های گروهی قرار داریم و رسانه‌های گروهی باید نقش خود را در مبارزه با موادمخدر جدی بگیرند.

وی افزود: ستاد علاوه بر زمینه‌های پیشگیری، درمان، فعالیت‌های بین‌المللی و... حساب ویژه‌ای روی فعالیت‌های اطلاع‌رسانی باز کرده و ما معتقدیم، سرمایه‌گذاری در عرصة اطلاع‌رسانی می‌‌تواند بازدهی سایر فعالیت‌ها را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد و از اتلاف سرمایه‌ها جلوگیری کند.

دبیرکل ستاد تصریح کرد: به‌طور مثال، اطلاع‌رسانی به‌موقع در جامعه، می‌تواند نقش آموزشی به قشرهای مختلف را داشته باشد و به‌عنوان یک فعالیت مهم پیشگیرانه عمل کند؛ چرا که گاهی یک پیام یا یک خبر می‌تواند عدة فراوانی را چنان تحت‌تأثیر قرار دهد که تا مدت‌های طولانی از آن استفاده کنند.

محمدنجار اظهار داشت: اطلاع‌رسانی از سوی دیگر، می‌تواند میزان موفقیت‌ها و ناکامی‌ها را روشن کند و مسئولان و کارشناسان مربوطه را در جایگاه بهتری قرار دهد، به‌طور مثال، اطلاع‌رسانی دربارة یک روش درمانی، میزان موفقیت یا ناکامی آن، به مسئولان و کارشناسان نشان می‌دهد که به چه میزان در دست‌یابی به اهداف نزدیک شده‌اند، البته در مجموع اطلاع‌رسانی را می‌توان حوزه‌ای دانست که می‌تواند همة بخش‌های مبارزه را به حرکت درآورد.

وی گفت: شکی نیست که در عصر تأثیر فراوان رسانه‌های گروهی قرار داریم و رسانه‌های گروهی باید نقش خود را در مبارزه با موادمخدر جدی بگیرند، گاهی هم شنیده می‌شود که برخی این نقش را کم‌رنگ می‌دانند و به همین دلیل از ورود عمیق به آن خودداری می‌کنند.

دبیرکل ستاد افزود: توصیه و خواهش ما از رسانه‌های گروهی این است که نقش خود را در این زمینه جدی‌تر بدانند و آن را به‌عنوان رسالتی انسانی و حرفه‌ای برای خود تلقی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha