سلامت نیوز: یک کارشناس تغذیه گفت: رژیم‌های لاغری خودسرانه مشکل اساسی در بعضی از دختران دانش‌آموز است که این مسئله قدرت یادگیری در آنها را کاهش می‌دهد.

برلیانت بزرگمهر در گفت‌وگو با فارس در حاشیه هجدهمین نمایشکاه بین‌المللی مطبوعات اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی تغذیه‌ای در بین دانش‌آموزان دختر خصوصاً در مقطع دبیرستان، گرفتن "رژیم لاغری خودسرانه" است.

وی گفت: در اکثر موارد این دختران تحت‌تأثیر دیگر دوستان خود قرار می گیرند و برای حفظ اندام و جلوگیری از چاقی بدون اینکه با کارشناس تغذیه مشورت داشته باشند اقدام به گرفتن رژیم‌های لاغری می‌کنند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه رژیم‌های خود سرانه دانش‌آموزان دختر ضربه جدی به رشد و قدرت یادگیری آنها وارد می‌کند، افزود: البته در بعضی از موارد دانش‌آموزانی هستند که اضافه وزن دارند و باید کنترل شوند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود این دسته از دانش‌آموزان تحت نظر کارشناس تغذیه رژیم بگیرند چرا که آسیب‌های رژیم‌های لاغری خودسرانه غیر قابل جبران است.

وی شکنندگی ناخن، ناراحتی‌های دستگاه گوارش و آسیب رسیدن به پوست را از آسیب‌های رژیم‌های خودسرانه لاغری بیان کرد و افزود: سلول‌های عصبی بدن از مواد کربوهیدرات‌ها نظیر نان و برنج و مواد قندی تغذیه می‌‌کنند؛ از آنجایی که در رژیم‌های خودسرانه فوراً نان و برنج حذف می‌شود، این مسئله به سلول‌های عصبی لطمه وارد کرده و موجب پرخاشگری نیز می‌شود ضمن اینکه قدرت یادگیری را در فرد کاهش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مشاوره تغذیه‌ای در مدارس خصوصاً دخترانه لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha