چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 36056
سلامت نیوز :آویشن داروی گیاهی ضد سرفه، ضد درد، ضد حساسیت و خلط آور قوی است که هنگام بروز سرما‌خوردگی می‌توان از آن استفاده کرد.محمد صالحی سورمقی استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بهترین روشی که می‌توان از بروز سرما خوردگی و آنفلوانزا پیش‌گیری کرد این است که بدن را مقاوم کنیم.اوگفت: مصرف مرکبات سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کند و از بروز سرما خوردگی‌ها پیشگیری می‌کند همچنین مرکبات سرشار از ویتامین C است که قدرت دفاعی بدن را افزایش می‌دهد.

استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ویتامین C در مرکباتی مانند لیموترش، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای به وفور یافت می‌شود. در فصل زمستان‌ و پاییز می‌توان از سبزی و میوه بیشتری استفاده کرد به دلیل اینکه میوه‌ها و سبزی‌ها سرشار از مواد غذایی مفیدی هستند که بدن را ایمن می‌کنند.

صالحی سورمقی گفت: اگر افراد سرما خوردند و مشکلاتی مانند آبریزش بینی، سرفه، افزایش خلط و تب ایجاد شد، می‌توانند داروهای گیاهی مانند زنجبیل، گل بنفشه، گل ختمی و آویشن را استفاده کنند.اوگفت: آویشن یک داروی ضد سرفه قوی است که 5 تا 6 دارو از این گیاه ساخته شده است همچنین آویشن یک داروی ضد درد، ضد تب، ضد حساسیت و ‌خلط‌آور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha