چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 36063

دکتر عکاشه رئیس انجمن ارتوپدی ایران گفت: هنوز هیچ دارویی شناخته نشده که بتواند کمر درد را در مدت کوتاه درمان کند.

سلامت نیوز :دکتر عکاشه رئیس انجمن ارتوپدی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: هنوز هیچ دارویی شناخته نشده که بتواند کمر درد را در مدت کوتاه درمان کند.

عکاشه اظهار داشت: کمردرد عارضه ای است با دلایل چندگانه به صورت مزمن فرد بیمار را آزار می دهد.

وی با بیان اینکه داروهایی که در کوتاه مدت تبلیغ می شود، عوارض بسیار شدیدی دارند افزود: این داروها با مکانیسم تسکین درد عمل می کنند و می توانند موجب پوکی استخوان و از بین رفتن علائم اصلی بیماری فرد شوند.

وی تصریح کرد: این داروها علاوه بر بروز وابستگی در فرد موجب مشکلات گوارشی و حتی در مواردی که دیر تشخیص داده شوند جان بیمار را نیز تهدید می کند.

*تبلیغات دروغین از هر سم مهلکی کشنده تر است

دکتر سید پیمان میر شاه ولد متخصص و جراح ارتوپد در ادامه اظهار داشت: تبلیغات دروغین ماهواره ای در رنگ و طرح های مختلف و شعارهای دروغین افراد درگیر با مشکل را تحت تأثیر قرار می دهند و موجب سودجویی از این افراد می شود.

میرشاه ولد اظهار داشت: هیچ دارویی برای درمان قطعی کمردرد وجود ندارد.

وی افزود: این داروها حاوی مواد شیمیایی است که موجب سیاه شدن مفصل زانو و لگن می گردد.

وی با بیان اینکه در بین بیماران نیز افرادی که دچار این سودجویی ها قرار گرفته اند، بوده است خاطرنشان کرد: فردی 38 ساله به علت مصرف 3 ماهه این داروها با مشکل سیاه شدن مفصل لگن مواجه شد که مجبور به عمل جراحی و تعویض مفصل لگن گردید.

*تبلیغان گزینه خوبی برای درمان پزشکی نیست

دکتر حولی ساز جراح ارتوپد در ادامه اظهار داشت: داروها بخشی از روند درمان هستند و نمی توان داروها را بدون تجویز و معرفی پزشک متخصص مصرف نمود.

حولی ساز افزود: هر دارویی عوارض و فوایدی دارد و داروهایی که هیچ شناسنامه ای ندارند و از عواقب و عوارض آنها هیچ اطلاعی در دست نیست بدون شک عوارضی چند برابر دیگر داروها دارند.

وی تصریح کرد: افرادی که جسارت مصرف این داروها را به خرج می دهند بدون شک آمادگی بروز و ابتلا به هر نوع بیماری و مشکل جسمی را پذیرفته اند.

وی گفت: این داروها موجب بروز وابستگی های دارویی، پوکی استخوان، مشکلات مفصلی و گوارش می گردند و حتی می توانند در بعضی موارد فرد را برای همیشه از حرکت بازدارند.

*مواد موجود در داروهای تقلبی نه تنها دارو نیستند بلکه ممکن است شامل برخی سموم هم باشند

دکتر روئینی متخصص داروساز در ادامه اظهار داشت: دارو خود شامل ترکیبات شیمیایی و گاه دارویی است که هم می تواند مفید و هم می تواند مضر باشد.

روئینی افزود: داروهای ناشناخته ممکن است نه تنها شامل ترکیبات شیمیایی دارویی نباشند بلکه شامل موادی سمی و مهلک باشند که هیچ جنبه درمانی نیز ندارند.

وی تصریح کرد: گاهی مواد موجود در این داروها شامل ترکیبات بدون اثر هستند که هیچ تأثیری در رفع مشکل فرد ندارند و فقط هزینه ای گزاف را به آنها تحمیل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha