سلامت نیوز :پرونده آمنه بهرامی دختری كه به خاطر پاشیده‌ شدن اسید به چشمانش بینایی خود را به طور كامل از دست داد و از قصاص دوچشم متهم هم گذشت كرد، یك‌بار دیگر به دادگاه كیفری ‌استان تهران برگشت و آمنه تاكید كرد دیه چشمانش را می‌خواهد.
به گزارش شرق مجید متهم پرونده كه هفت سال قبل روی صورت آمنه دختر مورد علاقه‌اش اسید پاشیده‌بود سه ماه‌قبل حین اجرای حكم از سوی آمنه بخشیده‌شد و به لحاظ جنبه عمومی جرم در شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران مورد محاكمه قرار گرفت، اما به دلیل اینكه مشخص نبود آمنه رضایت بلاقید داده یا اینكه دیه می‌خواهد پرونده به دادسرای جنایی تهران برگشت. ضمن اینكه مجید در این دادگاه ابراز پشیمانی كرد. یك هفته پیش جلسه‌ای در شعبه اجرای احكام برگزار شد كه در آن خانواده مجید و آمنه حضور داشتند اما آمنه حاضر نشد از دیه بگذرد و گفت: من برای دیه صورتم سر مبلغ 70 میلیون تومان با خانواده مجید به توافق رسیدم، اما آنها حالا كه رضایت داده‌ام حتی نمی‌خواهند این مبلغ را بپردازند و برای من 50میلیون تومان آورده‌اند و می‌خواهند یك چك 10میلیون تومانی را بدهند و بعد هم می‌گویند 10میلیون تومان دیگر آن را ببخش. اما من نمی‌توانم این كار را بكنم. نابینا هستم و نمی‌توانم كار كنم و برای درمان صورتم هم به پول احتیاج دارم.
او همچنین گفت: زمان اجرای حكم با اینكه مجید خیلی به من فحاشی كرد، اما به خواسته مردم گوش كردم و از قصاص گذشتم. من نگفتم دیه نمی‌خواهم، گفتم قصاص نمی‌كنم و منظور من گذشت بلاقید نبود، اما رضایتنامه را طوری نوشتند كه شبهه به وجود آمد و فكر كردند من رضایت بلاقید داده‌ام چون چشمانم نمی‌بیند متوجه نشدم چه چیز را امضا كرده‌ام و اگر می‌دیدم این كار را نمی‌كردم. من دیه چشمانم را می‌خواهم.
اكنون گفته‌های آمنه با لایحه‌ای از وكیلش ضمیمه پرونده شده تا یك‌بار دیگر در شعبه 71 به آن رسیدگی شود. در جلسه رسیدگی قبلی هیات قضات صدور رأی را به بعد از تعیین تكلیف نوع اعلام رضایت به مجید موكول كرده ‌بودند و با مشخص شدن این موضوع مجید به لحاظ جنبه عمومی جرم محاكمه و میزان مجازات او مشخص خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha