سلامت نیوز : یک پژوهش جدید در چین ثابت کرد: زنانی که مقدار بیشتری غذای مملو از فیبر می خوردند در معرض کمترین میزان خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.
 
به گزارش  سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی اخبار سلامت آمریکا،  پژوهشگران نتایج 10 تحقیق انجام شده در گذشته درباره رژیم غذایی زنان را همراه با پیگیری وضعیت آنها در مدت 7 تا 18 سال جمع آوری کردند تا بدانند که چگونه به سرطان مبتلا شده اند و از بین 710 زن حدود 2.4 درصد به این بیماری مبتلا شده بودند.

این پژوهش روشن کرد زنانی که بیشترین مقدار فیبر را در غذاهای خود خورده اند؛ نسبت به آنهایی که کمترین مقدار فیبر را خورده اند؛ به میزان 11 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری سرطان سینه بودند.

این پژوهش ثابت نکرده است که فیبرها در حد خود از خطرات ابتلا به سرطان می کاهند اما چه بسا زنانی که فیبرهای زیادی می خوردند؛ به طور کلی سالمتر از زنانی هستند که میزان فیبر در رژیم غذایی آنها کم است.

خانم کریستینا کلارک، پژوهشگر مرکز پیشگیری از سرطان در کالیفرنیا گفت: با وجود اینکه ارتباط بین سرطان سینه و خوردن فیبرهای اندک است اما از فواید خوردن غذاهای مملو از فیبر بر سلامتی به طول کلی آگاه هستیم.

وی افزود: فواید این نوع غذاها آن است که کلسترول را کاهش و وزن را کنترل می کند و اگر خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد؛ انگیزه دیگری برای خوردن آن ایجاد می شود.

میوه ها، سبزیها، حبوبات و غلات سبوس دار از غذاهای مملو از فیبر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha